۱۴۰۳ شنبه ۰۶ مرداد

تی‌تک «سامانه الکترونیکی قرارداد» را برای ارتقاء امنیت و کیفیت قراردادها ارائه کرد

ICTPRESS - انعقاد قرارداد به صورت سنتی بین افراد و شرکت‌ها همواره چالش‌های متعددی را با خود به همراه داشته است، این در حالیست که محصول جدید شرکت تی‌تک، به رفع این مشکلات کمک کرده و تضمینی در راستای افزایش امنیت و کیفیت قراردادها است.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی تی‌تک، شاهین میرزایی مدیرعامل شرکت تی‌تک با اشاره به محصول جدید این شرکت در حوزه قراردادهای الکترونیکی که به‌صورت پایلوت برای سیستم حمل‌و‌نقل پستی تیپاکس در مهرماه سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: شرکت تیپاکس بیش از ۱۱۰۰ نمایندگی در سطح کشور دارد و یکی از چالش‌های عمده آن تمدید حضوری قرارداد نمایندگی‌ها به‌صورت متمرکز در تهران است.

وی افزود: این پروسه مستلزم ارائه فیزیکی مدارک است که در نتیجه گاهی با نقص اطلاعات، از جمله آدرس، مشخصات فرد یا شماره شبا و ... همراه است.

وی در ادامه توضیح داد: به‌همین منظور برای رفع چالش‌ها به خصوص شفافیت فرایندها، سامانه نرم‌افزاری قرارداد الکترونیکی به‌کار گرفته شده است.

میرزایی اظهار داشت: در ۶ مرحله، یک قرارداد کامل با نماینده جدید منعقد می‌شود؛ به این شکل که قبل از شروع مراحل، نماینده با حوزه کسب‌و‌کار تیپاکس وارد مذاکره می‌شود، اطلاعات اولیه نماینده جمع‌آوری و نوع قرارداد با او تعیین می‌شود.

مدیرعامل شرکت تی‌تک گفت: پس از ثبت اطلاعات، نماینده با شماره همراهی که ارائه داده است، با استفاده از OTP وارد سیستم شده و اطلاعات شناسنامه‌ای، کدپستی، فایل‌های مربوط به تصاویر مدارک لازم و اطلاعات بانکی خود را ثبت می‌کند.

وی افزود: در گام‌های بعدی، سیستم به منظور استعلام‌‌گیری، تأییدیه و امضای الکترونیکی، صحت اطلاعات ثبت شده را احراز می‌کند.

میرزایی تصریح کرد: پس از استعلام‌گیری، اگر همه اطلاعات با موارد ثبت‌شده مطابقت داشت، در گام بعدی، از نماینده درخواست معرفی ضامن می‌شود که برای سنجش اطلاعات افراد ضامن نیز همین مراحل استعلام‌گیری اطلاعات و احراز هویت انجام می‌شود و برای هر ضامن، پیامکی مبنی بر اینکه نماینده، او را در سامانه به‌عنوان ضامن معرفی کرده است ارسال می‌شود که ضامن از طریق پیامک این موضوع را تایید یا رد می‌کند.

وی در پایان گفت: پس از طی مراحل یادشده، در نهایت قرارداد توسط نماینده رویت و از طریق OTP امضاء و نسخه پی‌دی‌اف قرارداد نیز به او ارائه می‌شود.
در مرحله آخر از نماینده درخواست سفته الکترونیکی یا چک صیادی می‌شود که این مورد نیز استعلام می‌شود که در وجه تیپاکس باشد.

مدیرعامل تی‌تک خاطرنشان کرد: این سامانه در حال حاضر آماده بهره‌برداری برای ناوگان تیپاکس است و شرکت تی‌تک آمادگی پیاده‌سازی و پشتیبانی آن را برای حفظ و ارتقاء امنیت و کیفیت در قراردادهای افراد و شرکت‌ها اعلام‌ می‌دارد.

لازم به ذکر است شرکت توسعه یکپارچه تراکنش کارور (تی‌تک) به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ فاخر، خدمات مختلف نرم‎افزاری را هم‌راستا با محصولات و خدمات متنوع دیگر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه می‌کند.
 

نظرات : 0

ثبت نظر

33570