۱۴۰۳ جمعه ۰۱ تیر

عضو سازمان نصر تهران: کسب‌و‌کارهای حوزه تامین تجهیزات صنعت فاوا در حال فلج شدن هستند

ICTPRESS - عضو کمیسیون تامین تجهیزات کالای فاوا سازمان نصر تهران گفت: از اواخر سال گذشته، پروسه تخصیص ارز از یک پروسه ۲ ماهه، به یک پرسه ۴ الی ۵ ماهه تبدیل شد؛ با توجه به حساسیت‌های موجود در تامین کالاهای حوزه آی‌تی، افزایش زمان تخصیص ارز چالش ‌و مشکلات فراوانی را برای فعالان این حوزه به همراه داشته است.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط‌عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، چالش‌های ارزی در سال‌های اخیر مشکلات متعددی را برای فعالان حوزه تامین تجهیزات صنعت فاوا به وجود آورده است. 

در همین راستا سهیل ترکان عضو کمیسیون تامین تجهیزات کالای فاوا سازمان نصر تهران بیان کرد: از اواخر سال گذشته، پروسه تخصیص ارز از یک پروسه ۲ ماهه، به یک پرسه ۴ الی ۵ ماهه تبدیل شد؛ با توجه به حساسیت‌های موجود در تامین کالاهای حوزه آی‌تی، افزایش زمان تخصیص ارز چالش ‌و مشکلات فراوانی را برای فعالان این حوزه به همراه داشته است. متاسفانه نهادهای مسئول توجهی به حساسیت‌های این بخش نداشته‌اند. البته مشکلات به پروسه تخصیص محدود نمی‌شود. با ادامه این وضعیت، باید منتظر فلج شدن کسب‌وکارهای این حوزه باشیم. با وضع موجود نمی‌توانیم به دنبال توسعه اقتصاد دیجیتال و صنعت فاوا باشیم. شاید به زودی برای نگهداری از زیرساخت‌های موجود نیز با مشکل روبه‌رو شویم که اثرات قابل توجهی برای صنعت فاوا و کل اقتصاد ایران به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و بانک‌هایی که وظیفه تامین ارز را دارند، مسئول اصلی وضعیت فعلی این حوزه به شمار می‌روند. در گذشته بخش اصلی مشکلات، مربوط به فرایندهای بانک مرکزی بود. در حال حاضر در وزارت صمت نیز با مشکل مواجه هستیم. متاسفانه برنامه‌ریزی و چارچوب مشخصی را در این فرایند‌ها مشاهده نمی‌کنیم و روز به روز بر مدت زمان انتظار ما برای ثبت‌سفارش و تخصیص ارز افزوده می‌شود. با وضعیت موجود قدرت برنامه‌ریزی از فعالان اقتصادی این حوزه گرفته شده است. چالشی که منجر به تضعیف و راکد شدن همه فعالیت‌های یک مجموعه می‌شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

48276