ارتباطات بحران، بخش اصلي در مديريت بحران
به گزارشICTPRESS : اين نشست در ادامه سلسله جلسات رونمايي کتاب با عنوان زرينقلم، روز سهشنبه (اول تيرماه) ساعت 16 با حضور دکتر علياكبر فرهنگي در فرهنگسراي رسانه برپا خواهد شد؛ كتاب «مديريت بحران و رسانهها» که به تازگي توسط سازمان مطالعه و تدوين کتب علوم انساني دانشگاهها (سمت) انتشار يافته، مشتمل بر پنج فصل است كه در فصل اول به چگونگي شکلگيري رفتار انسان با توجه به تعاملات محيطي پرداخته شده و ضمن بررسي عوامل مؤثر در رفتار، تأثير حضور رسانهها و تغييرات رفتاري مورد کنکاش قرار گرفته است.
در فصل دوم اين کتاب به هستيشناسي و معرفتشناسي بحران پرداخته شده است و فصل سوم کتاب نيز به مديريت بحران اختصاص يافته و در آن مراحل مختلف مديريت بحران از پيشبيني بحران تا عمليات اجرايي و ارزيابي و تعيين برنامههاي جديد توضيح داده شده است و فصل چهارم کتاب «مديريت بحران و رسانهها» به ارتباطات بحران به عنوان بخش اصلي در مديريت بحران اختصاص دارد و در فصل پنجم مبناي تأثير و کارکردهاي رسانه در جوامع با تکيه به انواع نظام رسانهيي، نقشهاي رسانهيي، رويکردهاي رسانهيي و شيوههاي حضور در عرصههاي گوناگون به عنوان بستري براي شناخت تأثير عملکرد رسانه در شرايط بحران مورد بحث قرار گرفته است.
نظرات : 0