۱۴۰۳ یکشنبه ۰۱ مهر

خبرهاي طلايي شنبه 2 اسفند ماه

ICTPRESS گزارش مي دهد :

خبر :  عرضه نسخه‌های آزمایشی تازه سیستم عامل همراه اپل
اپل به زودی نسخه تازه‌ای از سیستم عامل همراه iOS 8.3 را عرضه خواهد کرد. از سوی دیگر iOS 9 هم تا اواخر سال 2015 میلادی در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.
iOS 8.3 کماکان به صورت آزمایشی یا بتا عرضه می‌شود و از طریق برنامه AppleSeed در اواسط ماه مارس در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.
این سومین نسخه آزمایشی یا بتا از سیستم عامل همراه یاد شده است. از سوی دیگر رونمایی اپل از نسخه آزمایشی iOS 9 در ماه ژوئن و در جریان برگزاری کنفرانس Worldwide Developer و عرضه نسخه نهایی آن در پاییز سال آینده رخ خواهد داد.
علاوه بر این iOS 8.2 هم در دست بررسی و آزمایش است و احتمال دارد همزمان با عرضه ساعت اپل در ماه آوریل به طور نهایی در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. از جمله امکانات این نسخه می توان به پشتیبانی از CarPlay بی سیم، تایید دو مرحله ای حساب های گوگل، دسترسی به شکلک ها یا emoji های جدید و بهره مندی از سرویس پرداخت همراه Apple Pay از طریق China UnionPay اشاره کرد.
گفته می شود اپل پس از به روزرسانی امکانات بصری iOS 7 در سال 2013 و افزودن امکانات مختلف به iOS 8 در سال 2014، در iOS 9 بیش از هر چیز روی ثبات و بهینه سازی سیستم عامل خود متمرکز خواهد شد.
............................
خبر :  امیدواری مدیرعامل یاهو به ارتقا کسب و کار همراه
مریسا میر مدیر عامل یاهو که تلاش بسیاری را برای ارتقا کسب و کار این شرکت در حوزه محصولات و خدمات همراه به عمل آورده، از موفقیت های کسب شده در این زمینه خشنود است.
وی از زمان پیوستن به یاهو تعداد کارمندان بخش خدمات همراه این شرکت را از 50 نفر به 500 نفر افزایش داد و ضمن به روزکردن برنامه های ورزشی، آب و هوا، بازی و ... یاهو خدمات جدیدی را نیز عرضه کرد.
اما این روزها یاهو درصدد به روزرسانی پلاتفورم همراه خود با همکاری تعدادی از توسعه دهندگان برجسته برنامه های رایانه ای است. این شرکت در اولین کنفرانس توسعه دهندگان همراه خود از مجموعه ابزار تازه ای رونمایی کرد که می توان از آنها برای ایجاد، توزیع و کسب درآمد از برنامه های همراه استفاده کرد. یاهو همچنین برای طراحی برنامه های همراه خود نیز ابتکارعمل های تازه ای را به اجرا درمی آورد.
توسعه خدمات همراه یاهو با خرید شرکت نوپای Flurry در ماه جولای با پرداخت 300 میلیون دلار سرعت بیشتری به خود گرفت. مهندسان این شرکت به تازگی از 7 تا 10 برنامه همراه جدید رونمایی کردند که برای گوشی های هوشمند با قیمت متوسط قابل استفاده است.
از جمله مزیت های جالب برنامه های همراه Flurry این است که کاربران را از تعداد افراد دیگری که در حال استفاده از یک برنامه خاص هستند و فعالیت هایی که آنها از این طریق انجام می دهند مطلع می کند.
برنامه های Flurry مجموعا روی 1.6 میلیارد گوشی همراه در سراسر جهان نصب شده است. این شرکت به توسعه دهندگان برنامه های همراه نیز امکان می دهد از عملکرد آنها به تفکیک جغرافیایی، وسایل همراه، مدت زمان استفاده و ... مطلع شوند.
یاهو برای افزایش انگیزه این افراد 60 درصد از درآمد تبلیغاتی هر برنامه را نیز به توسعه دهنده آن پرداخت کرده و 40 درصد را به خود اختصاص می دهد. این شرکت امیدوار است با تمهدیاتی از این دست بتواند بر رقبای اصلی خود مانند گوگل و اپل غلبه کند.
............................
خبر:  تعویض 30 هزار رمز دسترسی در وزارت خارجه آمریکا برای مقابله با هکرها
وزارت خارجه آمریکا در ماه‌های اخیر مجبور به تغییر 30 هزار رمز لاگین به شبکه رایانه‌ای خود شده تا جلوی خرابکاری بیشتر هکرها را بگیرد.
وزارت خارجه آمریکا چند ماهی است با مشکل نفوذ هکرها به شبکه رایانه‌ای و ایمیل‌های غیرمحرمانه خود دست و پنجه نرم می‌کند، اما هنوز نتوانسته این مشکل را برطرف کند.
این وزارتخانه رسما به هک شدن شبکه غیرمحرمانه رایانه‌ای خود اعتراف کرده ولی هنوز نتوانسته آن را به طور کامل پاکسازی کند. مقامات مسئول می‌گویند تا زمانی که تغییرات فعلی کامل نشود دسترسی به ایمیل‌ها و شبکه رایانه‌ای غیرمحرمانه آن از خارج از وزارتخانه ممکن نخواهد بود.
این احتمال وجود دارد که تغییرات جدید مدت قابل توجهی به طول بی انجامد، زیرا باید برای دهها هزار نفر کلمات عبور تازه و شماره های PIN جدید تعریف شود تا از موفقیت حملات هکری جلوگیری شود. گفته می شود حملات هکری به وزارت خارجه آمریکا که اولین بار سه ماه قبل شناسایی شد، توسط روسیه انجام شده است.
............................
خبر :  گوگل در روسیه به فعالیت تجاری ضدرقابتی متهم شد
رگولاتوری روسیه تحقیقات در مورد عملکرد تجاری گوگل در این کشور را آغاز کرده تا مشخص شود آیا رویه‌های این شرکت ضدرقابتی بوده یا خیر.
رگولاتوری روسیه مدعی است که گوگل از تسلط سیستم عامل اندروید بر بازار سیستم عامل‌های همراه سوءاستفاده کرده و در تلاش است تا برنامه های همراه مرتبط با آن را نیز بر بازار حاکم کند.
تحقیقات از گوگل نتیجه شکایت بزرگترین شرکت اینترنتی روسیه موسوم به Yandex است. این شرکت که خدمات جستجوی اینترنتی هم ارائه می دهد هفته گذشته گوگل را به اقدامات تجاری ضدرقابتی متهم کرد.
اگر اقدامات گوگل در روسیه غیرقانونی دانسته شود این شرکت مجبور به تغییر قراردادهای کاری خود در این کشور خواهد شد تا رضایت Yandex و دیگر شرکت های اینترنتی این کشور جلب شود. همچنین احتمال محکوم شدن گوگل به پرداخت جریمه نیز وجود دارد.
گوگل پیش از این بر مبنای اتهامات مشابهی از سوی اتحادیه اروپا مورد پیگرد قضایی قرار گرفته است. مقامات گوگل در روسیه می گویند کاربران برای نصب برنامه های مختلف آزاد هستند ولی برخی کاربران گوشی ها و تبلت ها در روسیه می گویند گوگل اجازه نصب برنامه های جستجوگر و نقشه Yandex را روی اندروید نمی‌دهد.
............................
خبر : نسخه کودکانه یوتیوب از راه رسید
گردانندگان سایت به اشتراک‌گذاری ویدئوی یوتیوب به منظور افزایش کاربران خود در میان کودکان و نوجوانان نسخه بچه‌‌گانه آن را هم راه اندازی کردند.
یوتیوب برنامه همراه اختصاصی خود را هم به همین منظور در دسترس کودکان قرار داده است. برنامه مذکور روی گوشی ها و تبلت ها قابل نصب است.
از این طریق دسترسی کودکان به قسمت های مختلف برنامه ها و سریال های تلویزیونی محبوب کودکان تسهیل شده و از سوی دیگر کانال های پخش ویدئوی مناسب برای کودکان که محتوای خشن یا ضداخلاقی ندارند هم به طور پیش فرض در دسترس آنان قرار می گیرد.
برنامه همراه یاد شده که YouTube Kids‌ نام دارد، احتمالا رایگان بوده و جدای از برنامه همراه اصلی یوتیوب عمل خواهد کرد. طراحی کودکانه، آیکون‌های بزرگ و شاد و تسهیل انتقال به بخش‌های مختلف از جمله دیگر امکانات این برنامه است.
البته این برنامه همراه دارای امکاناتی برای والدین بچه ها هم هست و به عنوان مثال آنها می توانند مدت زمان استفاده کودکان از فایل های ویدئویی را محدود کنند تا آنها برای انجام کارهای دیگر خود نیز فرصت کافی داشته باشند.
............................
خبر :  ارسال فایل‌های حجیم با اپلیکیشن دراپ باکس
کاربران برای ارسال فایل های حجیم خود با مشکل مواجه هستند و قادر به ارسال فایل های حجیم خود نیستند، اما با برنامه دراپ باکس این امکان فراهم شده است.
بسیاری از سرویس های الکترونیکی مانند جی میل، یاهو ، Outlook و ... اجازه ارسال فایل با حجم محدودی را به کاربران می دهند اما اگر کاربری نیاز به ارسال فایل های حجیم داشته باشد، پس چه راهی وجود دارد؟
دراپ باکس  Dropbox یکی از سرویس های ابری محسوب می شود که کاربران با کمک آن می توانند فایل های مورد نظرشان را در پنل های بخصوصی با دوستانشان به اشتراک بگذارند. 
این برنامه از قابلیت نصب روی پلتفورم های اندروید 2.3 به بالا برخوردار بوده تا کاربران نه تنها بتوانند فایل های خود را مدیریت کنند بلکه قادر به ارسال آنها نیز باشند.
کاربران پس از ثبت نام و دریافت حساب کاربری می توانند حجم 2 گیگابایتی رایگانی را در اختیار داشته باشند اما برای در اختیار داشتن فضای بیشتر بایستی برای آن هزینه پرداخت کرد.
............................
خبر:  تشخیص و درمان سرطان با کمک نانولوله‌های طلا
محققان دانشگاه لیدز انگلیس موفق به ارائه روش جدید تشخیص و درمان سرطان به کمک نانولوله‌های طلا شدند.
محققان ضمن در نظر گرفتن ماهیت پاک‌کنندگی و تصویرسازی به کمک ذرات طلا موفق به ابداع روشی مدرن در تشیخص و درمان سرطان به کمک نانولوله‌های طلا شدند.
در این شیوه با کوتاه یا بلند کردن طول نانولوله‌های طلا می‌توان از طریق امواج مادون قرمز سلول‌های سرطانی را تشخیص داده و مراحل بعدی درمان را انجام داد.
پروفسور "استیو ایوانز" استاد فیزیک دانشگاه لیدز تأکید کرد: هنگامی که نانولوله‌های طلا در بدن حرکت می‌کنند، اگر فرکانس خاصی از نور به آنها تابیده شود نانولوله‌ها نور را جذب می‌کنند، پس از تشخیص محل سرطان با تابش امواج نوری در محل سلول‌های سرطانی، نانولوله‌ها نور دریافتی را به گرما تبدیل کرده و به دنبال آن سلول‌های سرطانی نابود می‌شوند.
محققان معتقدند که به کمک نانولوله‌های طلا و شدت تابش نور لیزر به راحتی می‌توان هم عملکرد تصویرسازی را انجام داد و هم با افزایش شدت نور لیزر عملیات حرارت‌زایی و نابود کردن سلول‌ها را انجام داد.
از قابلیت‌های دیگر نانولوله‌های کربنی توانایی حمل داروهای ضدسرطان به محل توده سرطانی در بدن است.
نتایج این تحقیق در مجله Advanced Functional Materials منتشر شده است.
............................
خبر :  تولید برق به کمک امواج دریا
محققان یک شرکت سوئدی موفق به ساخت سامانه تولید بهینه برق با استفاده از امواج دریا شدند.
سیستم CorPower قادر است انرژی حاصل از نوسان موج‌های آب دریا را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل کرده و سپس انرژی الکتریکی ارزان قیمتی تولید کند.
این سیستم متشکل از یک بدنه شناور است که با استفاده از کابل به کف دریا متصل می‌شود، بخش شناور روی آب با بالا و پایین رفتن توسط امواج، انرژی جمع‌آوری شده را به کابل منتقل می‌کند.
در سیستم‌های قبلی از پمپ هیدرولیک برای تولید انرژی الکتریکی استفاده می‌شود که این امر موجب تلف شدن انرژی می‌شود، اما در سیستم جدید، تبدیل حرکت رفت ‌و برگشتی به شکل دورانی است.
"پاتریک مولر" مدیر اجرائی شرکت CorPower Ocean گفت، سیستم جدید تبدیل انرژی، به جسم شناور آزادی بیشتری داده و کمک می‌کند تا به طور هماهنگ با امواج آب نوسان کند، به کمک این سیستم می‌توان انرژی الکتریکی را برای مدتی محدود ذخیره و سپس با استفاده از کابل سبک و قابل انعطاف، برق را به ساحل منتقل کرد.
سیستم CorPower قادر است تا در حدود 300 کیلووات انرژی در شرایط آب‌وهوای معمولی تولید کند.
............................
خبر :  افزایش امید برای ساخت واکسن اچ‌ آی‌ وی با تولید داروی جدید
دانشمندان مرکز تحقیقاتی اسکریپس در آمریکا از ساخت داروی آزمایشی جدیدی خبر می‌دهند که می‌تواند به تولید واکسن قوی و جهانی اچ‌ آی‌ وی منجر شود.
داروی جدید تمامی سویه‌های ویروس اچ‌آی‌وی-1، اچ‌آی‌وی-2 و ویروس نقص ایمنی میمونی (SIV) را مسدود می‌کند، محققان مدعی هستند که تاثیرگذاری و قدرت این دارو به حدی است که می‌تواند در آینده نزدیک به تولید واکسن موثر اچ‌آی‌وی منجر شود.
"مایکل فرزان" سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید کرد: این ترکیب قویترین و موثرترین بازدارنده‌ای است که تاکنون تولید شده است، برخلاف آنتی بیوتیک‌ها که در برابر بسیاری از گونه‌های ویروس ایدز خنثی هستند، گیرنده‌ای موسوم به CCR5 حاوی تغییرات غیرمعمول در منطقه اتصال، اچ‌آی‌وی است و پروتئین بر اساس این منطقه اتصال می‌توانند برای جلوگیری از عفونت مورد استفاده قرار گیرند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد، این داروی آزمایشی از توانایی مقابله با تمام گونه‌های ویروس اچ‌آی‌وی حتی گونه‌های بشدت مقاوم به درمان برخوردار است.
نتایج این تحقیق در مجله Nature منتشر شده است.
............................
خبر:  رابطه خواب خوب در جوانی و تقویت حافظه در دوران پیری
تحقیقات صورت گرفته توسط پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد، کیفیت خواب در دوران جوانی و میانسالی به تقویت حافظه و یادگیری در دوران سالمندی کمک می‌کند.
خواب عمیق به خصوص در دوره جوانی به بازیابی تجربیات و خاطرات در طول روز کمک می‌کند، همچنین در دوره میانسالی، خواب بعداز ظهر از کند شدن عملکرد حافظه جلوگیری می‌کند، اما در دوره سالمندی، افراد در طول شب بارها از خواب بیدار شده و خواب عمیق کمتری را تجربه می‌کنند.
محققان آزمایشگاه علوم اعصاب خواب و شناخت دانشگاه بیلور، ارتباط بین کیفیت خواب در سنین جوانی با تقویت حافظه در سنین پس از 70 سالگی را مورد بررسی قرار دادند.
محققان حدود 200 پژوهش درخصوص خواب و عملکرد روانی از سال 1967 را مورد بررسی مجدد قرار دادند، شرکت‌کنندگان 18 تا 29 سال در گروه جوانان، 30 تا 60 سال در گروه میانسالان و بالای 60 سال در گروه سالمندان دسته‌بندی شدند.
ساعات خواب شبانه، مدت زمان به خواب رفتن و تعداد دفعات بیدار شدن در طول خواب شبانه مورد بررسی قرار گرفت که نشان می‌دهد، خواب مناسب و کافی دوران کودکی و جوانی علاوه بر کمک به سلامت قلب و روح، نقش به سزایی در تقویت حافظه و عملکرد شناختی در دوران کهنسالی ایفا می‌کند.
نتایج این تحقیق در مجله Perspectives on Psychological Science منتشر شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

20101