12 روند صنعت تجارت الکترونیکی دنیا را بشناسید
به گزارش ICTPRESS، در کنار جوان بودن این صنعت و پتانسیلهای بالای آن برای ارائه محصولات و خدمات جدید، یکی از مهمترین چالشهای این صنعت، سرعت بالای تغییرات و ورود فناوری های جدید به آن است.
از همین رو شناختِ درست و عمیق از روندها و ترندهای بین المللی این صنعت یکی از مهمترین نکاتی است که هر شرکت یا کسب و کارِ فعال در این حوزه باید به آن توجه کند.
به تازگی طی یک کار تحقیقاتی که از سوی فعالان صنعت تجارت الکترونیکی در کشور انجام شده است 12 روند بینالمللی "کسبوکار" و "صنعت تجارت الکترونیکی" تحت عنوان "فصل فردا" معرفی شدند.
فصل فردا علاوه بر معرفی هر یک از این 12 روند بین المللی به زبانی ساده و اشاره به مزایا و چالش های بهکارگیری هر یک از آنها در کسب و کار، به تجربه های شرکت ارتباط فردا به عنوان یکی از شرکتهای فعالِ این صنعت در ایران در استفاده و پیادهسازی آنها نیز به عنوان نمونه داخلی اشاره کرده است.
12 روند معرفی شده در این پژوهش عبارتند از: "تجربه کاربری"، "نوآوری"، "تفکر چابک"، "بزرگداده"، "سُلُمو"، "اُپِن اِیپیآی"، "مدیریت شبکه توزیع و راهکارهای هوشمند"، "محلی سازی خدمات الکترونیکی سراسری"، "اسکناس و پول نقد"، "چیدمان محیط کار و شیوه کاری"، "استارتاپ" و "تلفن همراه".
در معرفی سُلُمو به عناون یکی از 12 روند مطرح شده در این مجموعه گزارش، آمده است: "چه برنامهها و اپلیکیشنهایی، در جهانِ در حال تغییر، موفقیتِ چشمگیری پیدا میکنند؟ برخی کلید رمز را SoLoMo میدانند، کلمه ای با آهنگی زیبا و مخفف Social-Loacatiaon-Mobile.
گفته میشود، این روزها، اپلیکیشهای تلفن همراهی موفق میشوند که اجتماعی و مبتنی بر مکان باشند. بهطورکلی این عبارت اشاره به روندی دارد که در آن اپلیکیشن های تلفن همراهی که مبتنی بر موقعیت سنجی مکانی هستند و از ویژگی های شبکه های اجتماعی هم برخوردارند، نسل جدیدی از محصولات و خدمات فناورانه را معرفی کردند که در حال تغییر شیوه تعامل ما با جهان هستند.
شاید یکی از معروفترین نمونههای این روند اپلیکیشن FourSquare یا Swarm باشد که افرادی که در یک شبکه دوستی قرار دارند در زمانِ حضور در یک محلِ خاص تجربه شان از آن محل را اعلام می کنند و بهمرور دانشنامهای برای نقاط مختلف جهان شکل میگیرد و مردم میتوانند نظر دوستانشان درباره جاهایی که رفتند را بدانند و از این طریق شروع به تصمیم گرفتن کنند.
البته برخی بهجای کلمه Location کلمه Local را به کار می برند که در هر دو صورت منظور یک چیز است.
نظرات : 0