۱۴۰۳ یکشنبه ۰۱ مهر

افشای جاسوسی از میلیون ‌ها سیم کارت در سراسر جهان

به گزارش ICTPRESS، گلن گرینوالد، خبرنگار سابق روزنامه گاردین، یکی از بنیان گذاران The Intercept است که با ادوارد اسنودن در مورد برنامه افشاگری عظیم آژانس امنیت ملی همکاری کرد.
بر اساس شواهدی که اسنودن ارائه کرده است، NSA (آژانس امنیت ملی) و همتای بریتانیایی ‌اش، شرکت سیم کارت Gemalto را برای دست یابی به کلید‌های رمزی که دسترسی به سیم کارت‌ها در سراسر جهان را ممکن می‌سازند، هک کردند. مقر این شرکت که در هلند است، سالانه دو بیلیون سیم کارت عرضه می‌کند.
بنابر این گزارش، مشتریان Gemalto از جمله AT&T،T-Mobile، Verizon، Sprint و حدود 450 شرکت تلکام دیگر در اقصی نقاط جهان هستند. به علاوه، این شرکت با بالغ بر سه هزار نهاد اقتصادی دیگر همکاری دارد.
شرکت Gemalto که به امنیت دیجیتال top-notch خود مفتخر است، عنوان کرده است که از این واقعه که از سال 2010 تا 2011 به وقوع پیوست، بی خبر بوده است.
این شرکت تصریح کرد: "ما نمی‌ توانیم در این مرحله مقدماتی صحت مطالب انتشار یافته را تایید کنیم و هیج گونه اطلاعات قبلی از اینکه این آژانس‌ها مشغول به چنین اقداماتی بودند، نداشتیم".
صبح روز بیستم فوریه، در اروپا سهام این شرکت 7.5 درصد کاهش پیدا کرد.
اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی، در سال 2013 اسناد طبقه بندی شده‌ای حاوی اطلاعاتی در مورد عملیات جاسوسی گسترده آژانس افشا کرد.
متعاقبا مدعیان ایالات متحده آمریکا، اسنودن را متهم به جاسوسی و دزدی از اموال دولت کردند.
متهم از سال 2013 در پناهگاهی در روسیه به سر می برد. در آگوست سال 2014، وکیل اسنودن اعلام کرد که به وی اجازه دادند سه سال بیش‌تر در روسیه بماند.

نظرات : 0

ثبت نظر

37766