۱۴۰۳ یکشنبه ۰۱ مهر

خبرهاي طلايي دوشنبه 4 اسفند ماه

ICTPRESS گزارش مي دهد :

خبر :  شبکه‌ای اجتماعی برای علاقه‌مندان به سفر
آیا شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که اهل سفر و مسافرت هستید؟ پس توصیه می کنیم که اپلیکیشن Minube را روی اسمارت فون خود نصب کنید.
اگر شما هم جز افرادی هستید که به سفر و مسافرت علاقه مند هستند، توصیه می شود تا برنامه Minube را روی اسمارت فون خود نصب کنید. این برنامه به کاربران اجازه می دهد تا اطلاعات کاملی از مناطق گردشگری یا تجارب سایرین را در اختیار داشته و همچنین تجارب و دیدگاه های خود را با سایرین در میان بگذارند.
از این برنامه با عنوان یک شبکه اجتماعی یاد می شود که اجازه می دهد کاربران از سراسر دنیا به آن متصل شده و تجارب خود را به اشتراک بگذارند. از دیگر قابلیت های این برنامه می توان به سرچ قوی آن اشاره کرد که نزدیکترین و برترین هتل، رستوران، مکان های دیدنی و ... را به کاربران نشان می دهد.
این اپلیکیشن بر پلتفورم های ویندوز، اندروید و iOSقابل نصب است.
............................
خبر :  smartphone کشف یک بدافزار اندرویدی جدید که حتی در زمان خاموشی گوشی نیز به جاسوسی می پردازد
گروه امنیتی AVG در گزارشی خبر از یک بدافزار امنیتی جدید داده است که حتی در زمان خاموشی گوشی نیز به جاسوسی از اسمارت فون های اندرویدی می‌پردازد. نحوه‌ی عملکرد بدافزار PowerOffHijack به این صورت است که این بدافزار در ابتدا فرآیند خاموش شدن گوشی را شبیه سازی می‌کند و کاربر نیز تصور می‌کند که گوشی اش خاموش شده است. این در حالی است که گوشی روشن بوده و نرم افزار در حال استفاده از آن است. در واقع فقط انیمیشن مربوط به خاموش شدن گوشی هوشمند اجرا شده و صفحه نمایش نیز خاموش می‌شود اما خود دستگاه هنوز روشن است.
به این ترتیب بد افزار نیز با استفاده از غفلت کاربر به سو استفاده از گوشی پرداخته و بدون اینکه وی متوجه شود اقداماتی از جمله برقراری تماس و یا گرفتن عکس انجام می‌دهد. AVG در اینباره می‌گوید: " این بد افزار جدید بیش از ۱۰۰۰۰ گوشی را که به اندروید لالیپاپ آپدیت کردند، مورد حمله قرار داده است. به احتمال زیاد بدافزار فوق از طریق دانلود از اپ استورهای ثانویه‌ چینی و به غیر از گوگل پلی منتشر شده است".
البته خبر خوشی که وجود دارد این است که PowerOffHijack فقط دستگاه های روت شده را مورد حمله قرار می‌دهد.
بنابراین اگر دیوایس خود را روت نکردید، لازم نیست تا نگران شوید. به هر حال این کمپانی به کاربران توصیه می‌کند حتما در گوشی خود از آنتی ویروس استفاده کنند و برای اطمینان هرچه بیشتر به هنگام خاموش کردن دستگاه خود، باتری آن را نیز خارج کنید.
............................
خبر: هزینه ساخت گران ‌ترین گوشی ‌های بازار چقدر است؟
هزینه ساخت هر دستگاه آیفون ۶ حدودا ۲۳۰ دلار است که به قیمتی حدود ۶۵۰ دلار یعنی ۲۸۰ درصد بالاتر از قیمت ساخت به فروش می‌رود.
شرکت تحقیقاتی IEEE درباره هزینه ساخت چند نسل از گوشی‌های سامسونگ و اپل تحقیقی کرده و برآورد کرده که شرکت‌های سازنده مثلا برای برای یک آیفون 6 یا گلکسی S5 چقدر هزینه کرده و چقدر به مردم می‌فروشد.
بر این اساس آیفون 6 گران‌ترین دستگاهی است که اپل با هزینه 228 دلار می‌سازد. گران‌ترین دستگاه سری Galaxy S نیز Galaxy S5 با هزینه 215.44 دلار است.
گران‌ترین قسمت‌های یک گوشی، پردازنده، صفحه نمایش و بخشی با عنوان دیگر قطعات الکتریکی و فلزی است و این رویه در سه یا چهار نسل گذشته از این گوشی‌ها تکرار شده است.
در این تحقیق به کاهش قیمت حافظه‌های دیجیتالی در سال‌های گذشته اشاره شده به‌گونه‌ای که در مدل‌های اولیه Galaxy S و آیفون، حافظه جز عمده هزینه‌های گوشی بوده است ولی اکنون سهم زیادی از هزینه ساخت ندارد.
در این میان باتری با وجود آنکه اهمیت زیادی برای خریدار دارد ولی هزینه قابل‌ توجهی برای سازنده ندارد و  شاید تنها پیشرفت باتری‌ها در سال‌های گذشته را به توان در افزایش ظرفیت آن‌ها دانست.
آیفون 4 اولین آیفونی است که به دوربین جلو و فلاش LED مجهز شد. به همین خاطر هزینهٔ دوربین در این گوشی ناگهان به نزدیک دو برابر رسید.
طبق این آمار، ساخت هر دستگاه آیفون 6 حدوداً 230 دلار هزینه دارد. ولی اگر بخواهید آیفون 6 با حافظهٔ 16 گیگابایتی بخرید باید 649 دلار بپردازید. یعنی 280 درصد بالاتر از قیمت ساخت.
البته باید توجه کرد که 230 دلار فقط هزینه ساخت است، بدون احتساب هزینه‌هایی مثل تحقیق و توسعه برای ساخت مدل‌های جدید آیفون و برنامه‌نویسی سیستم‌عامل iOS و نرم‌افزارهای رایگان اپل.
............................
خبر :  یافتن دوستان با ویندوز فون هم ممکن می‌شود
اگر تا به حال از اندروید و iOS برای یافتن موقعیت جغرافیایی دوستانتان استفاده می‌کردید، از این پس می‌توانید این کار را با سیستم عامل ویندوز فون هم انجام دهید.
کاربران ویندوز فون تاکنون بدین منظور از برنامه‌های همراه ثالث استفاده می‌کردند، اما این وضعیت به زودی تغییر کرده و مایکروسافت با استفاده از خدمات یک سایت اسپانیایی سرویس People Sense را راه اندازی می کند.
People Sense به اشتراک گذاری موقعیت مکانی و ردگیری محل قرارگیری افراد را برای کاربران ویندوز فون ممکن می کند. اپل مدتهاست این خدمات را در قالب سرویس Find My Friends ارائه می کند. کاربران می توانند برای افراد مختلف از همین طریق پیام ارسال کنند، با آنها تماس بگیرند یا مسیر دسترسی به افراد مذکور را بیابند.
این خدمات هنوز در مرحله آزمایشی بوده و مشخص نیست چه زمانی به طور کامل فعال می شود. همچنین گفته می شود که ممکن است این خدمات بر روی ویندوز 10 هم عرضه شود.
............................
خبر : جستجوگر همراه گوگل ارتقا یافت
از این پس در صورت استفاده از جستجوگر همراه گوگل برای بررسی منابع خبری محبوبتان یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوعات خبری داغ احتمالا متوجه برخی تغییرات در این بخش خواهید شد.
گوگل از این پس برای ارائه خدمات جستجوی همراه نه تنها لینک به منبع مورد نظر را ارائه می کند، بلکه تازه‌ترین اخبار و اطلاعات منتشر شده مرتبط توسط آن منبع را هم در دسترس قرار می دهد.
به عنوان مثال اگر به دنبال شرکت های نوپا بگردید، نه تنها لینک هایی به اخبار موجود در مورد این شرکت ها را خواهید یافت، بلکه بخشی شامل انبوه پست های مرتبط در سمت راست صفحه نتایج جستجو قرار می گیرد. اگر هم اخبار یونان را جستجو کنید، تازه ترین اخبار سایت های خبری معتبر در مورد بحران مالی این کشور در سمت راست صفحه ظاهر می شود.
گوگل می گوید هنوز در حال به روزرسانی این بخش است و البته هنوز تمامی منابع خبری را به آن نیفزوده، اما در آینده این کار را انجام خواهد داد.
............................
خبر :  پلیس رباتیک با قابلیت نگهبانی از خیابان و ارائه بلیط
دانشجویان دانشگاه بین‌المللی فلوریدا ربات جدیدی طراحی کردند که می‌تواند از خیابان‌ها نگهبانی کند.
TeleBot می‌تواند وظایف ساده پلیسی مانند عرضه کردن بلیط پارک خودرو را انجام دهد.
این ربات‌ها با قابلیت کنترل از راه دور طراحی شدند و چندین حسگر و دوربین آن‌ها به این معنی است که اپراتورها می‌توانند از آن‌ها برای نگهبانی از خیابان‌ها در هر منطقه استفاده کنند.
"جرمی رابینز" حامی مالی این پروژه اظهار کرد: ما می‌خواهیم از این ربات‌ها برای ارائه فرصتی به معلولان ارتش و پلیس برای خدمت در اجرای قانون استفاده کنیم. با ربات TeleBot، افسران پلیس معلول می‌توانند تعداد زیادی از وظایف یک پلیس عادی را انجام داده و برای مثال، با جامعه تعامل برقرار کرده، نگهبانی داده، به تلفن ‌های اضطراری پلیس پاسخ داده و احضاریه بازپرسی صادر کنند.
این ربات که حدود 182 سانتیمتر ارتفاع داشته، روی چرخ حرکت کرده و از سه دوربین وضوح بالا (اچ‌دی) برای ارائه نمای 360 درجه برخوردار است.
ربات TeleBot همچنین به دوربین ‌هایی مجهز بوده که به سمت زمین بوده و آن را از برخورد با انسان‌ها باز می‌دارد، همچنین چهره این ربات از نمایشگر احساسی برخوردار بوده که به آن اجازه نمایش احساسات ساده را می‌دهد.
قیمت این ربات 20 هزار دلار است.
............................
خبر:  تونل‌های زیرزمینی برای امنیت بیشتر دوچرخه‌سواران
محققان انگلیسی قصد دارند تونل‌های قدیمی شهر لندن را به گذرگاه‌های ایمن برای عبور و مرور عابران پیاده و دوچرخه‌سواران تبدیل کنند.
معضل ترافیک در شهرهای شلوغ و پرجمعیت امروزی بسیار رایج و رفت‌وآمد در این شهرها بسیار کند و خسته‌کننده است. یکی از راه‌حل‌های ارائه شده برای رفع این مشکل، انتقال پیاده‌روها و مسیر دوچرخه‌سواران به زیر زمین است.
محققان انگلیسی، طرح‌هایی از تبدیل تونل‌های قدیمی شهر لندن به گذرگاه‌های زیرزمینی مخصوص عابران پیاده و دوچرخه‌ سواران را ارائه کردند که به کاهش قابل توجه حجم ترافیک و افزایش ایمنی دوچرخه‌سواران و عابران پیاده کمک می‌کند.
محققان در شهر لندن برای جلوگیری از شلوغی خیابان و همچنین جلوگیری از تصادفات مرگبار و خطرناک عابران پیاده و دوچرخه‌سواران از این تونل‌ها استفاده کرده‌ و مسیر آنها را به زیر خیابان انتقال دادند، استفاده از تونل‌های زیرزمینی برای پیاده‌ها و دوچرخه‌سواران بسیار مناسب و ایمن است.
همچنین می‌توان از این تونل‌ها به عنوان محل مناسبی برای راه‌اندازی کسب و کارهای مختلف، نمایشگاه و فروشگاه‌ استفاده کرد.
برق مصرفی از طریق عبور و مرور عابران روی سنگفرش کف تونل تأمین می‌شود.
............................
خبر :  درمان سریعتر زخمها با بانداژ پوست ماهی
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه جیاتوئونگ شانگهای در چین با آزمایش مواد مختلف زیستی به منظور ارزیابی تاثیر آن‌ها در درمان زخم‌ها دریافتند که پوست ماهی یکی از سریعترین و موثرترین التیام‌دهندگان است.
محققان از پروتئین فلس‌ ماهی تیلاپیا برای درمان زخم موش‌ها استفاده کردند.
دلیل التیام‌ بخش بودن پوست ماهی بویژه فلس تیلاپیا، غنی بودن آن‌ها از کلاژن است، این پروتئین ساختاری به شکل‌گیری سلول‌های جدید کمک کرده و زخم‌ها را از عوامل بیماری‌زای خارجی محفوظ می‌دارد.
اگرچه سایر حیوانات مانند گاوها و خوک‌ها نیز از مقادیر زیاد کلاژن برخوردارند، با خطر عفونت نیز همراه هستند. اما ماهی‌ها با خود ناخالصی‌های آسیب‌رساننده به پستانداران را نداشته و از این رو، انتخاب ایمن‌تری هستند، همچنین سیستم ایمنی بدن موش‌های آزمایشگاهی هیچ مشکلی با پذیرش کلاژن ماهی نداشت.
محققان برای آزمایش این نظریه، نانوفیبرهای تیلاپیا را با قدرت و انعطاف‌پذیری بالا تولید کردند تا به پوست متحرک، متصل مانده و در دماهای مختلف نیز شکل خود را حفظ کند، موش‌هایی که این کلاژن را دریافت کرده بودند، بسیار سریعتر درمان شدند.
اگرچه هنوز به آزمایشات و کارآزمایی‌های بیشتری نیاز است، اما محققان امیدوارند در نهایت بتوانند کلاژن ماهی را به محصولات مصرفی پزشکی ارزان‌قیمت بی افزایند.
............................
خبر : کنترل آلودگی خودرو در سطح نانو
آزمایشگاه مرکزی تحقیق و توسعه شرکت تویوتا در کشور ژاپن در حال توسعه کاتالیزوری است که در سطح کوانتومی کنترل می‌شود.
مبدل‌های کاتالیزوری که گازهای سمی اگزوز خودرو را به آلاینده‌های سمی کمتر تغییر می‌دهند، در اواسط دهه‌ 1970 میلادی وارد بازار شدند. این مبدل‌ها از کاتالیستی نظیر فلزات گرانبها مانند پلاتین و پلادیوم یا رودیم، مواد کاتالیزور پشتیبان و یک پوشش شستشو برای پراکنده کردن مواد کاتالیستی در بیش از یک سطح گسترده، تشکیل شدهند.
در این راستا، آزمایشگاه مرکزی تحقیق و توسعه شرکت تویوتا در کشور ژاپن در حال توسعه کاتالیزوری است که در سطح کوانتومی کنترل می‌شود. 
دکتر یوشی‌هید واتاناب گفت: از محققان ارشد آزمایشگاه مرکزی تحقیق و توسعه تویوتا، در این سطح از کنترل، ما می‌توانیم شاهد کاهش شدید استفاده از فلزات گرانبها در کاتالیزور اگزوز خودرو یا باتری‌های سوختی باشیم.
وی خاطرنشان می‌کند که در زمینه تجزیه و تحلیل کاتالیزورهای خوشه‌ای قابل کنترل در سطح اتم، باید تحقیقات بیشتری انجام گیرد.
به نوشته سایت نانو، در برخی مطالعات، تلاش شده تا به خواص کاتالیستی کنترل خوشه‌ها در سطح کوانتومی پی‌ برده شود. در این راستا، واتاناب برای بررسی واکنش کاتالیزوری در محیط گرم، مطالعات بیشتری را پیشنهاد می‌کند.
وی معتقد است، استفاده از شبیه‌سازی رایانه‌ای که به عنوان شیمی محاسباتی شناخته شده است، می‌تواند به مسیر توسعه کاتالیست‌های قابل کنترل کوانتومی در مقیاس اتمی کمک کند. تحقیقات وی نشان می‌دهد فعالیت کاتالیزوری به شدت تحت تأثیر ساختار الکترونیکی خوشه، شکل هندسی‌ آن‌ها در یک ماده پشتیبان و تعامل بین خوشه و مواد است.
............................
خبر :  کامل ترین چراغ قوه جهان ساخته شد
به تازگی چراغ قوه ای ساخته شده که به دلیل برخورداری از مجموعه متنوعی از فناوری های نوین لقب "چاقوی سوئیسی دیجیتالی" را گرفته است.
افراد طبیعت دوستی که راهی مناطق جنگلی و کوهستانی می شوند معمولا از وسایلی نظیر چراغ قوه، سیستم موقعیت یاب جهانی، بی سیم و وسایل مشابه دیگری استفاده می کنند. اکنون شرکت Fogo Digital تمام این کاربردها را در یک دستگاه کوچک اما کاربردی گردآورده است تا بتوان آن را پیشرفته ترین و کامل ترین چراغ قوه جهان به شمار آورد.
این دستگاه کوچک اما چند منظوره Fogo نام دارد که مهمترین عملکرد آن چراغ قوه LED قدرتمندی است که سطح قابل توجهی از محیط را در تاریکی مطلق شب روشن می کند.
نمایشگر GPS و قطب نمای دیجیتالی از دیگر قطعات کاربردی این فناوری جدید به شمار می آید.
اما یکی از نکات جالب توجه در این ابزار جدید سیستم ارسال پیام متنی و صوتی دیجیتالی است که قابلیت برقراری ارتباط صاحب این چراغ قوه با سایر افرادی که دارای این محصول جدید هستند را فراهم می آورد.
از امکانات مهم دیگر این فناوری نوین می توان به هماهنگ شدن با تلفن همراه هوشمند اشاره کرد.
باتری این دستگاه 6800 میلی آمپری بوده که در نوع خود باتری قدرتمندی محسوب می شود. درگاه USB، قدم شمار، حسگر نوری و حافظه 128 مگابایتی از دیگر قابلیت های این چراغ قوه چند منظوره است.
شرکت سازنده در نظر دارد تا در آینده مودم ماهواره ای نیز به این چراغ قوه جدید اضافه کند.
فروش جهانی این چراغ قوه که قیمت نهایی آن هنوز مشخص نشده از سپتامبر امسال آغاز می شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

30925