۱۴۰۳ یکشنبه ۰۱ مهر

اظهار نظر رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا در مورد افشای جاسوسی

به گزارش ICTPRESS، دریاسالار نیروی دریایی آمریکا، میشل راجرز، مسئول پاسخ گویی به گزارشاتی که منتشر شده بود. این گزارشات حاکی از آنند که NSA، آژانس امنیت ملی، در مقیاسی گسترده، نرم افزار جاسوسی روی کامپیوترها نصب کرده و با همکاری همتای بریتانیایی خود، بزرگ‌ ترین تولید کننده‌ سیم کارت تلفن همراه را هک کرده است.
راجرز در جلسه‌ واشنگتن که New America think-tank بانی برگزاری آن بود، تصریح کرد: "روشن است که من مایل به ارائه عدله نیستم. اما نکته‌ای که مایلم به آن اشاره کنم این است که، ما کاملا تابع قانون هستیم".
آزمایشگاه کسپر اسکای، تولید کننده نرم افزار امنیتی، که مقر آن در مسکو است، هفته‌ گذشته اعلام کرد جاسوس‌ها به شیوه جاسازی نرم افزار جاسوسی در هارد دیسک‌های وسترن دیجیتال، سیگیت، توشیبا و سایر تولید کنندگان پی بردند.
این آزمایشگاه خاطر نشان کرد که جاسازی این نرم افزار، به آژانس امکان می‌دهد گستره‌ وسیعی از کامپیوترها در سراسر جهان را استراق سمع کند. عاملین اسبق NSA به رویترز اعلام کردند که آژانس در این عملیات دخالت داشته است.
بنابر گزارش منتشر شده بر اساس اسناد افشا شده توسط ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق NSA، در سایت The Intercept، آژنس امنیت ملی آمریکا و همتای بریتانیایی‌ خود، شرکت Gemalto ، تولید کننده سیم کارت را هک کردند.
بنابر این گزارش، این امر به سازمان‌های جاسوسی اجازه خواهد داد تا تماس‌ها، متون مخابره شده و ایمیل ‌های میلیون‌ها نفر را رصد کنند.
راجرز، که آژانس او از سال 2013، پس از افشاگری‌ های وسیع اسنودن از برنامه‌های نظارتی وسیع آن، تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد، گفت: "من قصد ندارم تا عدله‌ قانع کننده‌ای ارائه کنم."
با وجود اینکه وی از اظهار نظر کردن در مورد عملیات تهاجمی NSA خودداری کرد، گفت سازمان جاسوسی آمریکا، با وجود قوای اجرایی قانون، برای نفوذ به رمزگذاری دشوار سیستم‌های عملیاتی مانند اپل یا گوگل، به وسایل و مجوز قانونی نیاز دارد.
راجرز افزود: "اکثر مباحثی که مطرح شدند، پنهان کاری محض یا افشاگری محضند".
وی با پرسش از اینکه اگر یک گوشی خاص علیه امنیت ملی یا برای ارتکاب جرم به کار برده شود، گفت: "آیا چارچوبی قانونی برای دسترسی به این گوشی وجود ندارد؟"

نظرات : 0

ثبت نظر

23293