۱۴۰۳ دوشنبه ۲۳ مهر

آغاز طرح اصلاح شبکه برق اهواز با استفاده از فنآوری گرمانگاری

به گزارش ICTPRESS ، معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت : در این طرح ابتدا از 9 هزار کیلومتر شبکه برق با استفاده از فنآوری نوین گرمانگاری (ترموگرافی) تصویربرداری می شود و سپس نقاط دارای اتصال سست شناسایی و شبکه اصلاح می شود.
سرداری با بیان اینکه شبکه توزیع برق بعلت اثرات شرایط محیطی، حوادث اتفاقاتی، برخورد اشیاء و درختان به شبکه در طول سال باعث بروز خاموشی های بدون برنامه می شوند افزود : از علل ایجاد این خاموشی ها وجود اتصالات سست در شبکه و تجهیزات آن مانند ترانسفوماتور، فیوز،کلید و جمپراست که می توان با استفاده ازسامانه گرمانگاری شبکه (ترموویژن) این اتصالات سست را شناسایی و عیب آنها را رفع کرد.
وی گفت : سامانه های ترموویژن ( دوربینهای مادون قرمز یا حرارتی) با دارا بودن امکان اندازه گیری دقیق درجه حرارت بدون نیاز به تماس با تجهیزات مورد بازرسی، امکان تصویر برداری و شناسایی مشکلات را فراهم کرده است که پیش بینی می شود تا پایان مرداد ماه بیش از3 هزارمورد اتصالات سست از این روش شناسایی و رفع عیب شود.
معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق اهواز افزود: با شناسایی، رفع عیب و اصلاح اتصالات سست شبکه های فشار متوسط و فشار ضعیف درکلانشهر اهوازکاهش خاموشی های در طول تابستان و بهبود پایداری شبکه برق و در نهایت رضایتمندی مشترکان را خواهیم داشت.

نظرات : 0

ثبت نظر

70293