۱۴۰۳ دوشنبه ۲۳ مهر

برنامه مشترک اپل و بی ام و برای تولید ماشینهای نسل آینده

به گزارش ICTPRESS، منابع خبری نظیر رویترز اعلام کردند که دو کمپانی صحبتهای اکتشافی هم داشتنند و قرار است که مدیران اپل طی سفری به لایپزیک آلمان، خط تولید BMW i3 را از نزدیک مشاهده کنند.
گفته شده که اپل از تصمیم بی ام و یعنی تغییر در پروسه قراردادی تولید اتومبیل الکتریکی بسیار خشنود شده و ممکن است بر اساس نکاتی که فراگرفته  اقدام به تولید EV مخصوص خود کند. در حالیکه BMW ادعا میکند هیچگونه صحبت جدی در زمینه تولید مشترک اتومبیل با اپل نداشته، رویتزر گفته که قرار است صحبتها از سر گرفته شود، البته این به آن معنا نیست که قرار است همکاری مشترک آنها فقط مربوط به تولید اتومبیل شود.
مطابق انتظار بی ام و نسبت به بستن هر قراردادی بسیار محتاتط عمل میکند. Klaus Forehlich، یکی از محققین کمپانی میگوید که علاقه ای ندارند تا اکوسیستم خود را به روی رقیبی که پتانسیل بالایی دارد باز کنند. هرچند که بعید است آنها بخواهند از یکدیگر دوری کنند چون که میتوانند از کمک همدیگر به خوبی استفاده کنند.
دانسته های اپل در مورد رابط کاربری و بکارگیری تکنولوژی موبایل در خودرو بسیار بالا است ولی در زمینه تولید اتومبیل یک نوپا است، به همین دلیل است که پیشکسوتان زیادی را در این زمینه به خدمت گرفته است.
در عین حال بی ام و هم میداند که در زمینه استفاده از این تکنولوژیها در اتومبیل به کمک شرکتی مانند اپل نیاز دارد. مطمئنا هیچوقت خودروی بی ام و که کاملا توسط اپل طراحی شده باشد یا خودروی اپل که قطعات بسیار زیادی از بی ام و در آن بکار رفته باشد نخواهید دید، ولی همچنان زمینه های زیادی وجود دارد که دو کمپانی میتوانند روی یکدیگر تأثیر داشته باشند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

19040