۱۴۰۳ دوشنبه ۲۳ مهر

نوکیا خودش را برای ورود به دنیای موبایل آماده می کند

به گزارش ICTPRESS، در حال حاضر این کمپانی فنلاندی به شدت سرگرم خرید کارخانه تجهیزات شبکه یعنی آلکاتل- لوسنت و فروش تجارت HERE MAPPING خودش هست و با وجود اینکه از زمان قرارداد با مایکروسافت شکل دیگری به خودش گرفته ولی همچنان داره مراحل ورود به دنیای موبایل رو پشت سر میگذاره.
شنیده های امروز حاکی از آنست که نوکیا در حال استخدام نیرو برای نوشتن نرم افزار هست و در Linked In برای استخدام مهندسین نرم افزار آشنا به اندروید آگهی کرده. به غیر از این بشدت بدنبال شریک تجاری برای فروش گوشیهای جدید موبایل هست. باید بدونیم که نوکیا تا حدودی راه برگشت به این صنعت رو تست کرده.
اوایل سال جاری بود که تبلت اندرویدی Nokia N1 در چین به بازار عرضه شد. و از ابتدای این ماه در کشورهای اروپایی و انگلستان در دسترس عموم قرار گرفت. حتی سال گذشته  Z Launcher رو برای اندروید بیرون داد.
برای اینکه سریعتر و فرزتر باشند و بتونند که با روند پی در پی تغییرات در بازار گوشیهای هوشمند، نوکیا قصد داره که گوشیهای جدیدی با برند نوکیا طراحی کنه. این گوشیها توسط کمپانیهای دیگه تولید میشوند. دقیقا همانطوری که تبلت N1 رو بیرون دادند. تبلت N1 دراصل توسط کمپانی فاکسکان ساخته شد. این قبیل قراردادها برای نوکیا خیلی سودآور نیستندولی در عین حال ریسک اونها خیلی پایین هست.
ولی سوال اصلی اینه که آیا نوکیا میتونه بعد از این وقفه ای که در بازار موبایل افتاد دوباره توجه خریداران رو به خودش جلب کنه.
بعضیها عقیده دارند که فاصله نوکیا از بازار به حدی بوده که نمیتونه بدرستی تشخیص بده که در این دنیای رقابتی خریداران به دنبال چی هستند. ولی برخی هم معتقدند که در حاشیه بودن به نوکیا کمک میکنه که به خوبی بازار رو تحلیل کنه و بتونه گوشی رو تولید کنه که عموم به دنبال خریدش باشند.
نوکیا در حال اتمام قرارداد با آلکاتل-لوسنت هست  در حالیکه هنوز یک سال تا زمانیکه بخواد روی گوشی کار کنه وقت باقیست. خیلی منتظریم ببینم که آیا نوکیا میتونه در بین این همه غول به سرعت برای خودش اسمی دست و پا کنه؟

نظرات : 0

ثبت نظر

37216