۱۴۰۳ یکشنبه ۲۲ مهر

تست ماشین خودران گوگل وارد مرحله تازه شد

البته ما از خودروهای مجهز شاسی بلند لکسوس حرف نمی زنیم، صحبت از نمونه اولیه خودروهای کوچک و ستودنی می کنیم که گوگل برای اولین بار در سال 2014 معرفی کرد. تست آنها در تگزاس به این معنی است که برای نخستین بار ماشینهای خودران خارج از دره سیلیکون مورد آزمایش قرار می گیرند.
به گزارش ICTPRESS، طبق قوانین تگزاس آزمایش ماشینهای خودران مجاز نیست (نوادا، فلوریدا، کالیفرنیا و میشیگان تنها جاهایی هستند که اینگونه آزمایشها مجاز است) ولی گوگل با همکاری فرماندار تگزاس، شهردار و رئیس پلیس آستین، و سازمان حمل و نقل تگزاس موفق به گرفتن مجوز برای آزمایش خودروهای جدید خود در تابستان امسال شد.
مرحله بعدی آزمایشها طی دوهفته آینده در مرکز شهر آستین انجام می شود.
برخلاف گزارش های ضد و نقیض، یکی از نمایندگان گوگل در مصاحبه ای اعلام کرد که هنوز هیچ ضرب الاجلی برای حذف راننده گوگل که در داخل خودرو قرار می گیرد وجود ندارد. نمونه اولیه خودروهایی که در آستین تگزاس تست می شوند دارای راننده احتیاط خواهند بود و حتی مجهز به فرمان قابل جداشدن به همراه پدالهای گاز و ترمز هستند تا اگر اتفاق پیش بینی نشده ای رخ داد بتوانند وارد عمل شوند.
البته تعداد چنین حوادثی بسیار کم بوده است. گوگل بتازگی گزارش تصادفات خودروهای جدید خود را ارائه می دهد که با بررسی آنها می توان دریافت که حتی در ابتدای شروع پروژه هم تصادفات بسیار کم و بندرت بوده.
طبق گزارش ارائه شده در ماه جولای (اواخر تیر و اوایل مرداد) در 3000 کیلومتر آزمایش رانندگی فقط 15 تصادف خفیف ثبت شد که از این مقدار بیشتر مسیر به صورت خودران طی شد و در هیچ کدام از تصادفها ماشین گوگل مقصر نبود.

نظرات : 0

ثبت نظر

84967