۱۴۰۳ یکشنبه ۲۲ مهر

تویوتا تا سال 2020 اتومبیل خودران وارد بازار میکند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS ، اتومبیل لکسوس در این تست قادر بود تا وارد اتوبان شود و از آن خارج شود، در یک خط بماند، خط عوض کند، و فاصله خود با سایر خودروها را حفظ کند. تمام این کارها در حالی انجام میشود که انسان کوچکترین دخالتی در حرکت آن ندارد.
جالب است بدانیم که سال گذشته در طی مراسمی از مسئولان تویوتا در مورد سرمایه گذاری آنها در این بخش سئوال شد و یکی از مدیران آنها در پاسخ اعلام کرد: "کوچکترین برنامه و تصمیمی برای ساخت اینگونه خودروها نداریم و بیشتر ترجیح میدهیم وسایل و تجهیزاتی که به راننده در رانندگی کمک میکند را تولید کنیم.
به نوشته نیویورک تایمز، Highway Teammate فعلا نمیتواند در خیابانهایی براند که عابرین پیاده و دوچرخه سواران در آن حضور دارند. همچنین با 37 مایل در ساعت یعنی حدود 60 کیلومتر در ساعت اصلا ماشین سریعی نیست.

 


به گفته تویوتا زمانی که این خودرو وارد اتوبان میشود راننده میتواند روی حالت خودران آن سوئیچ کند. استفاده از نقشه برای پیدا کردن مسیر یکی از ویژگیهایی است که در این خودرو استفاده شده است. با استفاده از نقشه این اتومبیل مکان فعلی خود را مییابد، فرمان و ترمزها را آماده میکند و با تعیین خود خود در اتوبان سرعت لازمه را تنظیم میکند.
اگر تمام تستها خوب پیش برود، تویوتا قصد دارد تا سال 2020 اولین خودروی خود از سری خودران را روانه بازار کند.
تویوتا ماه گذشته اعلام کرده بود که با همکاری دانشگاههای MIT و استنفورد و با استفاده از بودجه 50 میلیون دلاری به دنبال تحقیق بر روی ایمنی خودرو هستند تا تویوتا بتواند به هدف خود که توسعه فناوری در این حوزه است دست پیدا کند.

 


تولید ماشینهای خودران به تازگی بین تولید کنندگان این صنعت طرفداران زیادی پیدا کرده و اکثر آنها از گوگل گرفته تا مرسدس بنز و هوندا در حال انجام آزمایش بر روی این ماشینها هستند تا بتوانند آنها را برای فروش در بازار آماده کنند.
تا به حال آزمایشهایی که از این اتومبیلها گرفته شده همه خوب و طبق برنامه بوده اند و جواب خود را پس داده اند. اما تنها نکته ای که در این بین وجود دارد آن است که تمام این آزمایشها در محیطهای کنترل شده و تحت نظارت صورت میگیرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

80519