۱۴۰۳ سه شنبه ۲۴ مهر

وزیر ارتباطات با رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق دیدار و گفتگو کرد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در این ملاقات واعظی بر ضرورت توسعه روابط دو کشور در کلیه سطوح سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی تاکید کرد و گفت: با توجه به مشترکات فراوان فرهنگی، دینی و تاریخی بین دو کشور و نیز عشق و علاقه ایرانیان به حرم ائمه (ع) و اهل بیت مکرم رسول الله(ص)، این سرمایه ها پشتوانه و ابزاری برای توسعه و گسترش مناسبات هر چه گسترده تر بین دو کشور است.
وزیر ارتباطات، در ادامه با اشاره به جنایتهای تروریست های تکفیری و داعش در عراق و سوریه، این اقدامات را نه تنها تهدیدی برای این دو کشور بلکه موجب بی ثباتی و ناامنی در کل منطقه و جهان اسلام معرفی کرد و با ابراز تاسف از پشتیبانی بعضی کشورهای منطقه و خارج از منطقه از این گروه ها، خواستار همکاری و همدلی کلیه کشورهایی که به صورت جدی خواهان مبارزه با تروریسم هستند، شد.
واعظی همچنین با اشاره به برنامه سفر خود برای توسعه مناسبات ارتباطی دو کشور در حوزه های ICT، به ارتباط مستقیم شبکه های ارتباطی دو کشور و فراهم کردن تسهیلات هر چه بیشتر برای زائرین دو کشور در ایام اربعین حسینی اشاره کرد.
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز در این دیدار با تقدیر از تلاش و پشتیبانی معنوی و مادی مردم، دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران در استقرار صلح و ثبات و به ویژه بازسازی عراق، از جایگاه ایران در حل و فصل موضوعات منطقه ای ابراز خرسندی کرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

58194