۱۴۰۳ سه شنبه ۲۴ مهر

نخستین جلسه کارگروه اجرای پروژه نشانی استاندارد مکانی ملی برگزار شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، نخستين جلسه کارگروه اجرای پروژه نشانی استاندارد مکانی ملی در تاریخ دهم آبان ماه 94 با هدف تعیین تکالیف تعیین شده در آیین نامه نظام ملی آدرس دهی ملی مکان محور با حضور نصرالله جهانگرد معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، حسین مهری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، نجاری عضو هیات مدیره، معاون استانداری اصفهان، نمایندگان وزارت های اطلاعات و  کشور، مرکز آمار ایران، سازمان های ثبت اسناد و املاک کشور، نقشه برداری کشور، فناوری اطلاعات ایران و جغرافیایی نیروهای مسلح و همچنین جمعی از مدیران ستادی و اجرایی شبکه پستی در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی شرکت پست برگزار شد.
جهانگرد در این جلسه با بیان این که اداره وضعیت الکترونیکی کشور امری کلیدی و بسیار حیاتی است، موضوع آدرس دهی واحد مبتنی بر اطلاعات GIS را جزء مهمترین طرح هایی دانست که اساس تحقق دولت الکترونیک است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات، بهره برداری از همه ظرفیت های کشور به ویژه در استان ها را در پیاده سازی پروژه G-NAF بسیار مهم برشمرد و افزود: صحت و دقت در پیشبرد این کار مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر این که باید طوری عمل شود تا نقشه ها و اطلاعات بر اساس نقشه های رسمی کشور باشد گفت: نقشه ها حتما می بایست قابلیت به روز رسانی داشته باشند.
معاون وزیر همچنین خواستار همکاری، همفکری و همدلی هرچه بیشتر سازمان هایی شد که در اجرای این پروژه دخیل هستند.
معاون برنامه ریزی و توسعه مدیرعامل توضیحاتی را در خصوص طرح نشانی استاندارد مکانی ملی و نیازهای اجرایی این پروژه ارائه کرد.
نصیری به بیان اقدامات پیش بینی شده در آیین نامه اجرایی نشانی استاندارد مکانی ملی مصوب هشتمین جلسه شورای عالی فناوری اطلاعات کشور و گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه ایجاد و راه اندازی سامانه یکپارچه نشانی املاک پرداخت.
در پایان نمایندگان سازمان نقشه برداری کشور، مرکز آمار ايران و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گزارش فعالیت های صورت گرفته در خصوص موارد مرتبط و همچنین دیدگاه ها و پیشنهادات خود را بیان کردند.
شایان ذکر است مقرر شد این جلسه به صورت مستمر در ابتدای هر ماه برگزار شود.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

66669