۱۴۰۳ سه شنبه ۲۴ مهر

تفاهمنامه همکاری شرکت پست و نهضت سوادآموزی امضا شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در مراسم امضای این تفاهمنامه، حسین مهری اظهار داشت: نگاه پست به این تفاهمنامه، اقتصادی نبوده و منافع ملی ایجاب میکند تا همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در این امر، سازمان نهضت سوادآموزی را یاری کنند.
وی در ادامه با برشمردن برخی از امکانات شبکه پستی، ایجاد شبکه‌ای سازمان یافته و منظم برای ارسال منابع و محتوای آموزشی برای کم سوادان، تسهیل دسترسی بیسوادان و کم سوادان به بسته‌های آموزشی و مبادله بانک‌های اطلاعاتی برای تکمیل مشخصات و سهولت دسترسی به مخاطبان را از جمله مفاد این تفاهمنامه خواند.
باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی نیز، با تقدیر از همکاری و مساعدت پست در اجرای این تفاهم نامه اظهار امیدواری کرد: اجرایی شدن این تفاهمنامه و استفاده از سرویس‌های پستی در ارائه خدمت، ضمن آن که موجب ارتقاء عزت نفس و ارزشمندی در جامعه هدف ما میشود، مشارکت بیشتر افراد کم سواد و بی‌سواد در مناسبت‌های اجتماعی را در پی خواهد داشت.
بر اساس تفاهم‌نامه امضاء شده، شرکت پست متعهد شد، علاوه بر اختصاص تسهیلات ویژه در بخش تعرفه‌های پستی، امکان استفاده از تجهیزات چاپخانه پست برای چاپ کتب و اقلام مورد نیاز سازمان مذکور، ارسال بسته‌های آموزشی و کتابخوانی به سراسر کشور، استفاده از امکانات دفاتر شهری و آی سی تی روستایی برای ارائه خدمات نیابتی سازمان نهضت سوادآموزی و ارائه نشانی محل سکونت افراد بیسواد و کم سواد براساس کدپستی را در اختیار این سازمان قرار دهد.
سازمان نهضت سوادآموزی نیز در این تفاهمنامه متعهد شد، ضمن تأمین اعتبارات لازم برای اجرای مفاد امضا شده، منابع و محتوای آموزشی را برای ارسال به مخاطبان تأمین کند.
این تفاهمنامه به مدت سه سال اعتبار داشته و برای اجرای کامل آن کمیته راهبری مشترکی از سوی دو سازمان تشکیل خواهد شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

89405