۱۴۰۳ سه شنبه ۲۴ مهر

رئیس ستاد انتخابات کشور : در انتخابات از شبکه مخابرات داخلی استفاده میکنیم

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، محمد حسين مقيمي روز شنبه اين مطلب را در دومين جلسه هماهنگي زير ساخت ها و شبكه انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري كه به صورت ويدئو كنفرانس با حضور نمايندگان شوراي نگهبان، وزارت ارتباطات و فناوري، شركت مخابرات ايران و شركت ارتباطات سيار برگزار شد، بيان كرد.
وي با يادآوري در پيش بودن انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: بسياري از مراحل انتخابات در دوره قبل به صورت ماشيني و الكترونيكي انجام شده و در انتخابات پيش رو، كماكان اقدامات قبل انجام و ادامه خواهد يافت.
رئيس ستاد انتخابات كشور اظهارداشت: 23 مرحله اي كه در انتخابات هاي قبلي به صورت ماشيني انجام شده بود، به قوت خود باقي خواهد ماند و سعي ما بر اين است تا بتوانيم يك سوم راي گيري و شمارش آرا به صورت ماشيني برگزار شود. مقيمي خاطرنشان كرد: در صورت تاييد مراحل انتخابات تمام الكترونيكي از نظر سخت افزاري، نرم افزاري و حوزه هاي انتخاباتي از سوي شوراي نگهبان آمادگي لازم براي برگزاري انتخابات تمام الكترونيكي تا يك سوم حوزه ها وجود دارد كه لازمه آن استفاده و بهره برداري حداكثري از امكانات مخابراتي در كشور است.
قائم مقام وزير كشور در امور سياسي ضمن ابراز خرسندي نسبت به طراحي نرم افزار جامع انتخابات از سوي كارشناسان داخلي و بهره مندي از سيستم داخلي و عدم استفاده از مجموعه خارج از كشور گفت: هيچ گونه استفاده مخابراتي را از مجموعه خارج از كشور نخواهيم داشت و از اين نظر اطمينان ما بيشتر خواهد شد.
مقيمي افزود: انتظار ما از وزارت ارتباطات، فناوري اطلاعات و مخابرات اين است كه جهت كاربري خطوط از زمان آغاز انتخابات تا امحاء راي و تعرفه ها همراهي لازم را داشته باشد.
وي به فرمانداران و بخشداران توصيه كرد با توجه به برگزاري اننخابات به صورت الكترونيكي، حتماً كارت هوشمند خود را دريافت كنند.
كارگزار معاون شركت مخابرات ايران نيز آمادگي كامل شركت هاي مخابرات كل كشور براي همكاري و هماهنگي با وزارت كشور براي برگزاري انتخابات را اعلام كرد. انصاري نماينده وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز با اشاره به دستور و تاكيد وزير، از هماهنگي و همكاري تمامي زيرمجموعه هاي زير ساختي كشور در امر انتخابات خبر داد.
همچنين معاونين سياسي و روساي ستاد انتخابات و مديران عامل شركت مخابرات، استانداري هاي سراسر كشور به صورت ويدئو كنفرانس به ارائه گزارشي از اقدامات صورت گرفته در آن استان پرداخته و در پايان نشست نيز جمع بندي و هماهنگي هاي لازم به عمل آمد.

نظرات : 0

ثبت نظر

55527