۱۴۰۳ دوشنبه ۲۳ مهر

ششمین کنگره بین‌المللی رنگ و پوشش آغاز شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS ، ‌دکتر محمد مهدویان احدی، دبیر کنگره در حاشیه مراسم افتتاحیه با بیان این که در این کنگره 466 مقاله ارائه شده است،‌ گفت: از این تعداد 324 مقاله پذیرش شد که 32 مقاله آن برای بخش ارائه شفاهی و مابقی به صورت پوستر ارائه خواهد شد.
وی با بیان این که به 20 پوستر برتر جوایزی اهداء می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های این کنگره است.
مهدویان تصریح کرد: در این کنگره شش کارگاه برگزار می‌شود که دو کارگاه به زبان انگلیسی خواهد بود.
دبیر ششمین کنگره بین‌المللی رنگ و پوشش‌ها، موضوعات این کارگاه‌ها را سنتز رزین‌ها، پوشش‌های محافظ، بازیافت سلول‌های خورشیدی و سلول‌های الکتروشیمیایی ذکر کرد و یادآور شد: در این دوره از کنگره مقالاتی از کشورهای چین، ایتالیا، آمریکا، استرالیا و انگلیس ارائه شد که در این کنگره 17 مقاله خارجی ارائه می‌شود.
به گفته وی این کنگره از امروز آغاز و تا فردا ادامه دارد. علاوه بر آن در روز پنجشنبه نیز کارگاه‌های آموزشی در محل موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش برگزار خواهد شد.
فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در پیامی به کنگره ابراز امیدواری کرد که این کنگره آثار و برکات ارزشمندی در صنعت رنگ کشور داشته و نتایج حاصل از آن در چرخه صنعت کشور مفید واقع شود.
وزیر علوم در این پیام خاطرنشان کرد: امید است در چارچوب منویات مقام معظم رهبری برنامه‌های دولت تدبیر و امید در سند چشم‌انداز 20 ساله کشور به هدف آرمانی مندرج در اسناد توسعه فرابخشی که همان رسیدن به برترین نظام نوآوری و فناوری در منطقه است، دست یابد.
برای دستیابی به این اهداف لازم است در جهت بهبود کارکردها و نهادهای نظام ملی فناوری، افزایش نرخ نوآوری و قابلیت شبکه‌ای و نظام‌مند کردن آن همراه با افزایش توانمندی و قابلیت‌های پژوهش و فناوری و توسعه صنایع نوین اقدام کرد.
وی تولید دانش و ایجاد ارزش افزوده از صنایع دانش محور به وسیله افزایش سرمایه انسانی کارآمد را از دیگر راهکارهای رسیدن به سند چشم‌انداز 20 ساله ذکر کرد و گفت: ایجاد تقویت و گسترش شبکه‌های پژوهش و فناوری اثربخش به منظور توانمندسازی در هم افزایی توان واحدهای پژوهش و فناوری از دیگر راهکارهای مناسب در این زمینه خواهد بود.

نظرات : 0

ثبت نظر

78197