۱۴۰۳ سه شنبه ۲۴ مهر

دومین استارتاپ ویکند بوشهر برگزار میشود

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی، تجربی جهانی است، که در سه روز متوالی برگزار میشود.
در این برنامه شرکت کنندگان پرانگیزه شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، علاقمندان استارتاپ، بازاریابهای حرفه ایی، طراحان گرافیک و دانشجویان گرد هم می آیند تا در ۵۴ ساعت کاری ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و گروهی ایده های خود را اجراکند.
در استارتاپ ویکند ایده های زیادی مطرح میشود ولی آنچه در این برنامه اهمیت دارد فقط سه چیز است: اجرا، اجرا و فقط اجرا!
این برنامه از ساعت ۶ بعد از ظهر روز چهارشنبه ۴ آذر آغاز و تا ساعت ۸ شب جمعه ۶ آذر ادامه خواهد داشت. دراین برنامه شرکت کنندگان (۷۰ الی۱۵۰ نفر در قالب ۶ الی ۱۰ گروه ) همگی در یک فضای مشترک قرار میگیرند.
چهارشنبه: افراد ایده های خود را مطرح میکنند و از بین ایده های مطرح شده بهترین آنها با رای داوران و حاضران انتخاب میشود و صاحبان ایده های انتخاب شده شروع به تشکیل تیم و جذب تخصص های مورد نیاز برای پیشبرد ایده های خود میکنند و این به این معنی است که شرکت کنندگان استارتاپ ویکند که لزوماُ برای ورود به استارتاپ ویکند ایده داشته باشند فقط کافیست در زمینه ای تخصص داشته باشند.
پنج شنبه: گروه ها از اول صبح در مکانی که برایشان تدارک دیده شده حاضر خواهند شد و با امکاناتی که در اختیار دارند شروع به اجرایی کردن ایده خود میکنند. در این میان، افراد سرشناسی که در زمینه های مختلف دارای تخصص و تجربه هستند و یا سابقه ایجاد استارتاپ را دارند به عنوان مربی، گروه ها را برای اجرایی کردن ایده های خود کمک و راهنمایی میکنند. با این اوصاف روز دوم کاملا به اجرایی کردن استارتاپ سپری شده و در این بین ممکن است کارگاه های اموزشی کوتاه مدت هم برگزار شود.
جمعه: با آغاز روز سوم باز گروه ها دور هم جمع شده و آخرین تلاشها را برای تولید نمونه اولیه محصولشان انجام میدهند و آماده ارائه آن در حضور داوران میشوند. عصر روز سوم زمان بررسی ایده ها و محصول حاصل از آن ایده است. بطوری که گروه ها با ارائه توضیحات در زمینه توجیه اقتصادی طرح ، ارزشی که ارائه میدهد و افرادی که به عنوان مصرف کنندگان نهایی در نظر گرفته شدند و غیره ، ازطرح خود دفاع میکنند و در نهایت سه تیم برتر با رای نهایی داوران انتخاب میشوند. اما برنده واقعی استارتاپ گروه هایی هستند که تیم تشکیل شده خود را بعد از رویداد حفظ کرده و با تجربیاتی که بدست می آوردند استارتاپ خود را تبدیل به یک شرکت سود آور کنند.
همچنین نمایندگانی از کشورهای مختلف دنیا که خود استارتاپ های موفقی را راه اندازی کردند با حضور در این رویداد تجربیات خود را در اختیار شرکت کنندگان قرار میدهند. شرکت کنندگان با حضور در این رقابت میتوانند، جواز حضور در رقابتهای جهانی استارتاپ را کسب کرده و با موفقیت در این رقابت از سرمایه گذاری غول های فناوری همچون گوگل، آمازون و غیره، بهره لازم را ببرند.
برای ثبت نام در رویداد و کسب اطلاعات بیشتر به سایت ما سر بزنید.

 

 

 

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

41728