۱۴۰۳ دوشنبه ۲۳ مهر

آغاز مطالعه در زمینه آینده پژوهی در فناوری اطلاعات

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، دکتر یزدانیان خاطر نشان کرد: در این راستا، به منظور پیش بینی گام های آتی دنیای ICT و این که چه فناوریهایی در این حوزه حرف اول را خواهند زد، مطالعه در زمینه آینده پژوهی در فناوری اطلاعات آغاز شده است.
وی در گفت و گو با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در خصوص پروژه تدوین سند تعامل پذیری بین دستگاهی به عنوان گام نهایی استقرار دولت الکترونیک نیز گفت: در این سند سرویس های قابل ارائه توسط دستگاه های مختلف، استانداردها و پروتکل های تعاملی بین دستگاه ها استخراج و پیشنهاد خواهد شد.
رئیس پژوهشکده سیاستگذاری و مطالعات راهبردی پژوهشگاه ICT با اشاره به این که بر اساس این سند از شبکه زیرساختی که سازمان IT ایجاد کرده برای استقرار دولت الکترونیک استفاده میشود، افزود: بر اساس این سند دستگاه های مختلف می توانند با یکدیگر ارتباط داشته و از بانک های اطلاعاتی یکدیگر استفاده و به یکدیگر خدمت ارائه دهند.
یزدانیان در ادامه با اشاره به اجرای طرح کلان موتورهای جست و جو در مرکز، افزود: باور داریم موتورهای جست و جو میتواند مولد حرکت اقتصادی بزرگ در عرصه ICT کشور باشد، از این رو استخراج مدل های کسب و کار مبتنی بر موتورهای جست و جو اهمیت ویژه ای دارد و این پروژه در حال استخراج و در مراحل پایانی است.
وی با تاکید بر این که مجموعه ای از کسب و کارهای کوچک و متوسط از طریق موتورهای جست و جو ایجاد خواهد شد، ادامه داد: شناسایی این کسب و کارها، نحوه همکاری شرکت های فعال در حوزه نرم افزار و ICT با موتورهای جست و جو، اطلاع رسانی، نحوه کسب درآمد موضوعات مهمی است که باید به آن پرداخت.

نظرات : 0

ثبت نظر

31704