۱۴۰۳ دوشنبه ۲۳ مهر

دومین نشست کمیسیون عالی همکاری‌های فناوری ایران و روسیه

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، مهندس علی‌مرتضی بیرنگ در خصوص جزییات حضور معاون نخست وزیر روسیه در معاونت علمی، گفت: دیمیتری راگوزین، معاون نخست وزیر روسیه در پی سفر دو روزه خود به تهران، امروز سه‌شنبه، 26 آبان‌ماه 94 در دومین نشست کمیسیون عالی همکاری‌های فناوری ایران و روسیه که در معاونت علمی برگزار میشود، شرکت میکند و فردا چهارشنبه در جلسه جمع‌بندی حضور می‌یابد که نتایج آن در نشست مطبوعاتی اعلام میشود.
وی افزود: در جریان سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به مسکو در شهریور ماه گذشته، اولین دور نشست کمیسیون عالی همکاری‌های علمی و فناوری ایران و روسیه برگزار شد.
بیرنگ اظهار کرد: در دور اول این نشست موضوعات مختلفی درخصوص راهبرد همکاری‌ها در عرصه‌های علمی و فناوری بحث و برنامه‌ریزی شد و امیدواریم نتیجه آن باعث پربارتر شدن روابط دو کشور در این حوزه‌ها شود و بر همکاری‌های ایران و روسیه در بخش‌های دیگر تاثیر مثبت گذارد.
وی تصریح کرد:‌ هر دو کشور تمایل زیادی برای همکاری‌های گسترده‌تر در عرصه‌های علمی و فناوری دارند و تهران و مسکو برای ارتقاء این همکاری‌ها با یکدیگر تلاش میکنند که برگزاری این نشست، کمک بزرگی به پیشبرد این اهداف کند.
بیرنگ گفت: راگوزین، معاون نخست وزیر روسیه نیز پس از برگزاری نشست نخست کمیسیون عالی همکاری‌های فناوری ایران و روسیه در شهریورماه در توییتر خود نوشت: این کمیسیون به توسعه و هماهنگی اقدامات ایران و روسیه در حوزه‌های علمی و فناوری در عرصه‌های مهم اقتصادی، اجتماعی، علمی، نوآوری‌ها و برنامه‌های درازمدت دو کشور کمک خواهد کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: معاون نخست وزیر روسیه در سفر دو روزه خود به تهران با وزیر دفاع و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون اول رئیس جمهور دیدار و ملاقات خواهد داشت و سپس در جلسه جمع‌بندی کمیسیون عالی همکاری‌های فناوری ایران و روسیه که فردا برگزار میشود، شرکت کرده و آن‌گاه به همراه دکتر ستاری در نشست مطبوعاتی شرکت میکند.
بیرنگ خاطرنشان کرد: در این سفر، 6 کمیته تخصصی همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه‌های هوایی، فضایی، نانو، بایو، علوم شناختی و انرژی ذیل کمیسیون عالی همکاری‌های فناوری ایران و روسیه تشکیل میشود.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

27097