۱۴۰۳ دوشنبه ۲۳ مهر

تغییر مالکیت 205 میلیون ورقه بهادار در بازار فرابورس

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، معاملات فرابورس در سومین روز آذر با خرید و فروش 205 میلیون و 820 هزار ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 129 میلیارد و 830 میلیون ریال خاتمه یافت و آیفکس هم با کاهش 5 واحدی، روی عدد 690.26 متوقف شد.
بشترین حجم معاملات روز جاری در نماد گروه پتروشيمي سرمایه‌گذاری ايرانيان به میزان 5 میلیون و 560 هزار سهم انجام شد و بیشترین ارزش معاملات با رقم 27 میلیارد و 320 میلیون ریال در نماد البرز بالک ثبت شد.
شرکت‌های معادن مس تکنار، صنعتی مینو و خاورمیانه بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و بیشترین افت قیمت نصیب شمال‌شرق شاهرود، فولاد آلیاژی یزد و بیمه نوین شد.
نماد شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، گروه پتروشيمي سرمایه‌گذاری ايرانيان، بانک دی، پالایش نفت تهران، پالایش نفت لاوان، توسعه خدمات بندری سینا و قند شیروان پربیننده‌ترین نمادهای امروز فرابورس بودند.
علاوه بر این، امروز با گشایش نماد معاملاتی واحدهای سرمایه گذاری عادی قابل معامله صندوق سرمایه‌گذاری ثروت آفرین پارسیان در نماد "ثروتم1"، معاملات ثانویه این واحدها در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران آغاز شد.
طبق این گزارش، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان بیشترین حجم معاملات ETF را با خرید و فروش 7 میلیون و 500 هزار سهم رقم زد و داد و ستد 200 هزار ورقه اجاره ماهانه رایتل در صدر معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت.
همچنین، خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی در روز جاری با قیمت 931 هزار و 885 ریال به پایان رسید و نرخ بازده تا سررسید این اوراق با 0.23 درصد رشد نسبت به روز قبل، معادل 26.32 درصد شد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

34803