۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

فناوریهای روز دنیا احیاکننده صنایع فولاد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS؛ پروفسور جولیان آلوود از دانشگاه کمبریج معتقد است که تنها راه برای حفظ شغلهای مرتبط با صنایع فولاد تولید محصولات با کیفیت بسیار بالاست.

با روشها و فناوریهای جدید میتوان ناخالصیها را از فولاد بازیافت شده جدا کرد و از آن محصولاتی تولید کرد که در صنایع هواپیمایی و خودرو کاربرد زیادی دارد.

به گفته این پروفسور تمام تلاشهایی که در این مدت انجام شده فایده‌ای در بر نداشته چونکه در هیچکدام از آنها از آخرین فناوریها استفاده نشده است.

او که نزدیک به شش سال در این زمینه مطالعه و تحقیق کرده میگوید وضعیت اسفناک این صنعت شرایط بسیار دشواری را پدیده آورده که باید هر چه سریعتر برای آن کاری کرد.

امروزه صنعت جهانی فولاد بیشتر از هر زمان دیگری امکان تهیه فولاد از سنگ آهن را دارد و شاید این شرایط هیچوقت تکرار نشود.

بطور متوسط محصولاتی که از فولاد ساخته میشوند 35 تا ۴۰ سال دوام دارند و حدود 90 درصد از فولاد استفاده شده قابل بازیابی مجدد است.

فراهم کردن فولاد گردآوری شده از محصولات مختلف که به انتهای عمرشان رسیده‌اند تأمین فولاد جدید را حدود 40 سال به تأخیر می‌اندازد.

به گفته آلوود بازار فولاد همچنان به رشدش ادامه میدهد ولی تمام نیازها در آینده میتواند با بازیافت فولاد از اجناس فعلی تأمین شود و این کار با بکارگیری فناوریهای جدید و بروز به بهترین شکل انجام میشود.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

51511