۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

دیدن این گزارش تمام کاربران اسمارت فون را میترساند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS؛ برنامه ۶۰ دقیقه یکی از معروفترین و پربیننده‌ترین برنامه‌های خبری در آمریکاست که از شبکه CBS پخش میشود. در یکی از این برنامه‌ها که چند شب قبل پخش شد به مسئله هک کردن گوشی پرداخته شده که باعث ایجاد نگرانی در بین مردم شده است.

در برنامه ۶۰ دقیقه جدیدترین گوشی آیفون به متخصصان D-Calif داده شد و در همین زمان محققان آزمایشگاه Security Research تلاش کردند تا آیفون را هک کنند.

این کمپانی تلاش میکند تا قبل از پیدا شدن باگهای سیستم توسط افراد سودجود آنها را آشکار کند. جالب اینجاست که این کمپانی هر گوشی را که خواسته هک کرده و وقتی از آنها پرسیده شد که آیا گوشیهای آیفون از گوشیهای اندرویدی ایمنتر هستند یکی از اعضای تیم گفت که همه گوشیها شبیه هم هستند.

با این اطلاعات که از هک کردن گوشی بدست می‌آید میتوان مالک گوشی را شناخت؛ فهمید که محل کارش کجاست و مکالماتش را گوش کرد یا حتی تکستهایش را خواند.

سی‌بی‌اس از محققان خواست اگر میتوانند روی گوشی آیفون هم همین کار را انجام دهند و تنها اطلاعاتی که در اختیارشان قرار داد شماره تلفن آیفون بود.

آنها خیلی زود موفق شدند تا به مکالمه تلفنی بین یکی از مجریان برنامه ۶۰ دقیقه با فرد دیگر گوش کنند؛ حتی توانستند تلفنهایی که به فرد دیگر زده میشود را هم ردیابی کرده و به آن گوش کنند. یک ایراد امنیتی در پروتکل SS7 که توسط اپراتورهای سراسر جهان استفاده میشود باعث راحت شدن کار هک گوشی میشود. این آسیب‌پذیری تمام دارندگان اسمارت‌فون را تهدید میکند.

خوشبختانه همه هکرها از SS7 برای وارد شدن به گوشی استفاده نمیکنند البته فعلا. به گفته یکی از کارشناسان مشکل اصلی زمانی پیش می‌آید که کاربر گوشی خود را چیزی جدا از یک کامپیوتر میداند در حالیکه هر دوی آنها یکی هستند.

پس تمام افرادی که از اسمارت‌فون استفاده میکنند حتما باید از این مسئله آگاه باشند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

87574