۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

گروه هکری که بلای جان تأمین‌کننده‌های VPN شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS؛ شرکت BlackVPN ایمیلی دریافت کرد مبنی بر اینکه تا روز دوشنبه باید میلغ 10.08 بیت‌کوین برابر با 4600 دلار به حساب آنها واریز شود در غیر اینصورت به تمام سیستمهای آنها حمله میشود و اگر این پول تا روز تعیین شده دریافت نشود به ازای هر روز تأخیر مبلغی به آن اضافه میشود.

گفته میشود گروه Armada Collective همان گروهی است که سال گذشته سرویس ایمیل کدگذاری شده «پروتون میل» را هم تهدید کرده بود و سرانجام موفق شد نزدیک به ۶ هزار دلار از این شرکت سوئیسی دریافت کند.

مشخص نیست که گروهی که BlackVPN را تهدیده کرده همین گروه هستند یا اینکه از نام آنها سوء‌استفاده میکنند. در مورد گروه هکرهای ناشناس هم وضع به همین منوال است و هیچ راهی وجود ندارد تا بتوان ثابت کرد تهدیدهایی که از جانب آنها عنوان میشود حقیقی باشد.

تهدید جدید روز دوشنبه هفته گذشته ۳۰ فروردین دریافت شده و از همان زمان BlackVPN در حال آماده‌سازی برای حمله DDOS است.

دو روز قبل از این تهدید یعنی روز 28 فروردین مشکلاتی در سیستم شبکه این شرکت مشاهده شد که گمان میرود دلیل آن حمله کوچک DDOS بوده است.

به گفته BlackVPN این تهدید تنها متوجه سیستمهای این شرکت است و اگر واقعا حمله‌ای صورت گیرد هیچ تهدیدی متوجه حریم خصوصی و امنیت مشتریان نخواهد شد. در بدترین حالت ممکن است در اثر حملات DDOS سرویس VPN برای چند ساعت با مشکل مواجه شود و از کار بیافتد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

14878