۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

طرفداران فوتبال با تزریق میکروچیپ زیر پوست وارد استادیومها میشوند

به گزارش شبکه خبری ICTPERSS؛ باشگاه Club Atletico Tigre از باشگاههای فوتبال آرژانتین بمنظور تسهیل و سریعتر شدن ورود تماشاگران به استادیوم به فکر استفاده از میکروچیپهای کاشتنی افتاده است.

مدیر این تیم خود اخیرا نقش موش آزمایشگاهی را ایفا کرد. برای تست این پروژه یک چیپ بسیار ریز زیر پوست وی تزریق شد تا نتیجه آن مورد بررسی قرار بگیرد. او در گفتگو با آسوشیتدپرس اطمینان داد که این چیپها برای ردگیری و تحت‌نظر داشتن طرفداران مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و فقط اطلاعات خیلی پایه‌ای در آنها بکار میرود.

این پروژه تا مرحله عملیاتی شدن و استفاده در دنیای واقعی راه زیادی در پیش دارد. اول از همه مؤسسه بهداشت و سلامت و سپس سازمانهای امنیتی باید آنرا تأیید کنند. بغیر از این دو اتحادیه فوتبال آرژانتین هم باید آنرا مورد بررسی قرار بدهد.

این اولین بار نیست که فناوری در زیباترین ورزش دنیا خودی نشان میدهد. سال گذشته شاهد بودیم که آدیداس کفشهای ورزشی مخصوصی را معرفی کرد که بند آنها بدون نیاز به دخالت دست انسان بسته میشود.

اتحادیه فوتبال اروپا از سیستم خط دروازه برای تشخیص عبور توپ از روی خط استفاده میکند. حال باید منتظر ماند و دید که پروژه جدید تا چه اندازه موفق خواهد بود.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

30362