۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

ابرکامپیوتر آی‌بی‌ام طراح لباس میشود

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS؛ حالا ابرکامپیوتر IBM که «واتسون» نام دارد میخواهد به دنیا نشان دهد که طراح لباس خوبی است و مطابق با مد روز و استانداردهای تعریف شده طراحی میکند.

برای انجام این پروژه آی‌بی‌ام و کمپانی نیویورکی Marchesa که در زمینه طراحی لباس تخصص دارد همکاری کردند تا بتوانند «لباس شناختی» که برگرفته از اطلاعات است طراحی کرده و قابلیتهای «واتسون» را در این زمینه به نمایش بگذارند.

بکمک طراحان Marchesa؛ این ابرکامپیوتر رنگ موردنظر برای لباس را انتخاب کرد؛ همچنین در انتخاب جنس پارچه و بکارگیری LED در طراحی صاحبنظر بود.

دلیل استفاده از LED در بافت پارچه؛ استفاده از آنالیز «واتسون» در تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی و تغییر رنگ آن بوده است.

قرار بوده که این لباس در یکی از مراسم مهم و پرزرق و برق پوشیده شود از این رو با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و نظراتی که کاربران در لحظه ارسال میکنند «واتسون» قادر بود تا رنگ این LEDها را تغییر دهد.

این روزها نمیتوان از تلفیق مد و فناوری بمنظور تولید لباسهای هوشمند چندان خوشحال بود. بهر حال اینگونه لباسها معمولا در مراسم خاص پوشیده میشود و نباید انتظار داشت که شاهد عرضه آنها در فروشگاهها برای خرید مردم باشیم.

اگر بخواهیم این توانایی «واتسون» را با برنامه موبایلی «آدام سلمن» که مربوط به لباس است مقایسه کنیم؛ باید اعتراف کرد که این اپلیکیشن بسیار مهیجتر بنظر میرسد و پروژه «واتسون» تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی در پیش دارد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

85478