۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

والت‌دیزنی با سیگنالهای الکترومغناطیس گجتها را شناسایی میکند

به گزارش شبکه خبری ICTRESS به نقل از فون‌آرنا، روش ابداعی بقدری دقیق است که حتی میتواند دو گوشی از یک مدل را از هم تشخیص بدهد.

این سیستم که نام آن EM-ID است از سیگنالهای الکترومغناطیس استفاده میکند. تمام دستگاهها اعم از اسمارت‌فونها؛ تبلتها؛ لپ‌تاپها و هرگونه وسیله الکترونیکی و گجت دیگری که وجود دارد سیگنال الکترومغناطیسی از خود منتشر میکنند و حالا این سیستم از همین مسئله برای تشخیص دستگاهها استفاده میکند.

محققان والت‌دیزنی میگویند این سیستم در ۹۵ درصد موارد تشخیصش درست بوده هرچند که تشخیص برخی از دستگاهها ساده‌تر و برخی دیگر مشکلتر بوده است. بعنوان مثال زمانی که یک شمشیر اسباب‌بازی در مقابل این سیستم قرار گرفت نتیجه در 100 درصد مواقع درست بود. اما این قضیه در مورد گوشی آیفون متفاوت بود و فقط در ۷۲ درصد مواقع تشخیص سیستم درست بود.

الگوریتم خاصی که والت‌دیزنی استفاده میکند توان پیش‌بینی تشخیص ردگیری درست دستگاه را دارد. محققان با همین الگوریتم قادرند مشخص کنند که آیا سیستم EM-ID توان تشخیص دستگاه جدید را دارد یا اینکه باید از روش دیگری استفاده کرد.

سئوالی که مطرح میشود آن است که این سیستم در دنیای واقعی چه کاربردی دارد. برای اینکه سیستم ابداعی والت‌دیزنی توان تشخیص داشته باشد؛ باید گجت روشن باشد که خوب این موضوع دایره کاربردی آن را محدود میکند.

اما والت‌دیزنی میگوید این روش منحصربفرد هیچ هزینه‌ای در برندارد و از آنجاییکه هر دستگاه سیگنال خاص خود را دارد میتوان بکمک سیستم EM-ID هر وسیله‌ای را تشخیص داد.

شاید این روش در خطوط تولید دستگاهها کاربرد داشته باشد اما خبر بیشتری در مورد حوزه‌هایی که میتوانند از آن استفاده کنند منتشر نشده است.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

28721