۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

جهان «های‌تک» در هفت روز

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در دنیای فناوری اتفاقات زیادی در طول هفته می‌افتد. دنیایی که مملو از خبرهای گوناگون است؛ خبرهایی که تعدد آنها باعث میشود تا هیچ کسی نتواند همه آنها را دنبال کند.

آنچه که در زیر مشاهده میکنید برخی از خبرهای مهم هفته در حوزه فناوری است:

 

اپلیکیشن رسمی Google I/O به دلیل نزدیک شدن به تاریخ برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان بروزرسانی شده است. این رویداد سه روزه بین روزهای 18 تا 20 ماه مه برابر با 29 تا 31 اردیبهشت در Mountain View کالیفرنیا برگزار میشود.

 

سریال بسیار محبوب و پرطرفدار «بازی تاج و تخت» (Game Of Thrones) دارای کاراکترهای بسیار زیادی است که دهها نفر از آنها مرده‌اند اما خیلی از آنها هنوز زنده هستند. اینکه بتوان تمام این کاراکترها را دنبال کرد کار بسیار دشواری است. به همین دلیل یک نقشه اینتراکتیو طراحی شده که به بیننده این امکان را میدهد تا در طول پخش این سریال محل هر کدام از کاراکترها و فعالیتشان را ردیابی کند.

 

“در هنگام رانندگی پیام ارسال نکنید” در عصر ما تبدیل به یک جمله همه‌گیر شده است که در اکثر مواقع نادیده گرفته میشود. اما روشی ابداع شده که شاید بتواند رانندگان را از انجام این کار برحذر کند. اپ جدیدی بنام Romex طراحی شده که با استفاده از سیستم GPS اسمارت‌فون سرعت حرکت ماشین را بررسی میکند و اگر از سرعت مشخصی بیشتر باشد گوشی را قفل میکند.

 

غولهای فناوری دنیا یعنی فیسبوک؛ اپل و آمازون قرار است به نمایندگی از طرف 12 شرکت فناوری به رئیس جمهور بعدی آمریکا درخواست تجدیدنظر در مدت زمان ویزای کار اتباع خارجی؛ قراردادهای تجاری TPP و ابزار امنیتی پرمخاطره را بدهند.

دهها شرکت فعال در صنعت فناوری از هر دو نامزد انتخاباتی آمریکا درخواست کردند تا از نوآوریهای فناوری بخش خصوصی استقبال کنند و پلتفرم ویژه‌ای را در این خصوص به امضاء برسانند.

برخی از کمپانیهای فناوری به کسانیکه بتوانند حفره‌های امنیتی آنها را شناسایی کنند جوایز بسیار خوبی میدهند. یک پسر 10 ساله فنلاندی که حتی حساب کاربری اینستاگرام هم ندارد موفق شد تا این شبکه اجتماعی را هک کند و در قبال آن مبلغ 10 هزار دلار از این کمپانی دریافت کند.

 

در تحقیقاتی که از 2000 آمریکایی بعمل آمد مشخص شد که آنها بعد از گروه تروریستی داعش از جنگهای سایبری کشورها بر علیه یکدیگر بیشتر از هر چیز دیگری میترسند. حملات سایبری از دید 72 درصد آمریکاییها خطر بسیار بزرگی است.

شرکتهای GM و Lyft تا یکسال آینده چند نمونه از ماشینهای خودران شورلت را در خیابانهای آمریکا تست میکنند. این حرکت بمنظور به چالش کشیدن شرکتهای بزرگ «سیلیکون ولی‌» است که در این زمینه فعالیت میکنند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

82136