۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

طراحی سیستم اجتناب از تصادف به کمک فناوری

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از ریل ژورنال، این سیستم برای قطارهای شهری سبک طراحی شده و روی ترامواهای آلمان آزمایش خواهد شد.
شرکت مهندسی بوش این سیستم ایمنی را از فناوری خودرویی خود که از چندی قبل در حال تولید است اقتباس کرده است. این سیستم که برای حمل‌ونقل قطار شهری ساخته شده، تصاویر ویدئویی، رادار و یک واحد کنترل قطار را با هم ترکیب میکند. این فناوری برای استفاده در حمل‌ونقل شهری آلمان تائید شده است. ترامواهای فرانکفورت اکنون به این سیستم مجهز شدند.
شرکت بوش اعلام کرد: سیستم‌های کمک راننده که در حال حاضر تولید شدند، نخستین گام به سوی قطارهای سبک خودکار هستند. این سیستم‌ها برای کار روی انواع مختلف زمین، شرایط آب‌وهوایی و شلوغی مهندسی شدند.
نخستین سیستم تراموا در سال 2014 معرفی شد اما تنها به ارائه هشدارهایی به راننده به شکل صوتی و نوری میپرداخت. سیستم جدید یک گام دیگر به جلو برداشته و گزینه ترمز خودکار را برای کاهش سرعت و متوقف کردن تراموا به منظور اجتناب از تصادف به آن افزوده است.
این فناوری میتواند خودروها، اتوبوس‌ها، سایر ترامواها و حتی اجسام ثابتی مانند موانع انتهای ریل را تشخیص دهد.
سیستم مذبور به سرعت به تعیین فاصله پرداخته و احتمال برخورد را بر اساس عواملی همچون سرعت محاسبه میکند. این سیستم میتواند اجسام را در یک میدان 70 درجه‌ای در جلوی تراموا تشخیص دهد.
اگر این فناوری جسمی را تشخیص بدهد که به طرز خطرناکی به تراموا نزدیک میشود، یک سیگنال بصری به همراه هشدار صوتی به راننده میدهد. اگر راننده طی دو ثانیه واکنشی به علائم هشدار نشان نداد، سیستم بطور خودکار سرعت تراموا را تا توقف کامل کم میکند.
تا زمانی که موقعیت اضطراری رخ نداده، ترمزها به آرامی صورت میگیرند تا از افتادن مسافران جلوگیری شود. راننده میتواند در هر زمانی این سیستم را از کار بیندازد.

نظرات : 0

ثبت نظر

43006