۱۴۰۳ شنبه ۲۱ مهر

بعد از Siri «ویو» دستیار مجازی میشود

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از انگجت، Siri هنوز بجز چند حرکت روتین و خیلی ساده کارهای بیشتری نمیتواند انجام دهد. حتی قادر نیست بخوبی با سرویسهای طرف سوم کار کند.

اما تیم طراحی Siri در حال کار بر روی پروژه بعدی خود بنام «ویو» (Viv) هستند. آنها میخواهند دستیار مجازی بسازند که پیشرفته تر باشد و بتواند وظایف بیشتری را انجام دهد. بنظر هم مرسد که تا به اینجای کار موفق شده اند.

«دگ کیتلاس» یکی از پایه گذاران Siri و مدیر عامل آن میگوید: هدف ما از ساخت این فناوری دمیدن جانی تازه به کالبد اشیاء بی حرکت و بی جانی است که در اطراف ما دیده میشوند. باید بتوانیم با آنها از طریق صحبت کردن و برقراری مکالمه تعامل داشته باشیم.

کلمه «ویو» در زبان لاتین به معنای زندگی است. «کیتلاس» در کنفرانس خبری خود برای اینکه تواناییهای «ویو» را به همگان نشان دهد از Viv پرسید که هوای پس فردا در منطقه Golden Gate Bridge بعد از ساعت 5 بعد از ظهر چگونه است؟ این دستیار مجازی بسرعت با واکشی اطلاعات دقیق از اپ Weather Underground گزارش کاملی به وی ارائه داد.

همین سئوال از Siri هم پرسیده شد که اطلاعاتی را درباره وضعیت هوا ارائه کرد. اما معلوم نیست اطلاعاتی که داد مربوط به زمان مشخص شده یعنی ۵ بعد از ظهر به بعد بود یا نه.

فعلا «ویو» صدایی ندارد در حالیکه صدای Siri یکی از ویژگیهای قابل توجه آن است اما گفته شد که تیم طراحی مشغول انتخاب صدا برای این دستیار مجازی است.

«ویو» همچنان از فناوری Nuance برای شناخت گفتار استفاده میکند که در سایر فناوریهای مشابه دیده میشود. اما چیزی که باعث متمایز شدن آن میشود تلفیق فناوری زبان طبیعی با چیزی بنام «تولید برنامه دینامیک» است. یعنی اینکه «ویو» میتواند برای خودش برنامه‌نویسی کند.

این برنامه شامل 44 مرحله است اما شگفتی آنست که تمام این مراحل تنها در 10 میلی‌ثانیه اتفاق می‌افتد. در این کنفرانس نشان داده شد که «ویو» قادر است در تراکنشها هم کمک بسیار خوبی باشد.

این نوع پردازشهای محاوره‌ای موردی است که کمپانیهایی مانند فیسبوک و مایکروسافت با چت‌باتهایی که در اختیار دارند در پی آنها هستند. اما درباره تفاوت عمده آن گفته شده که «ویو» یک دستیار شخصی‌سازی شده است که در عملکرد سایر اپها دخالت میکند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

28772