۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

کره‌ای که با پرتاب شدن به هوا فیلمهای 360 درجه میگیرد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از مش ایبل، چند سال بعد از معرفی اولیه «پانونو»؛ پروژه جذب سرمایه جمعی جدیدی روی «ایندیگوگو» راه‌اندازی شد که باعث شد این ایده بیشتر رنگ واقعیت به خود بگیرد و سرانجام به مصرف کنندگان ارائه شود.

در طی این سالها فناوری دوربینهای 360 درجه بطور کامل دگرگون شده و ظاهر شدن پدیده‌ای بنام هدستهای واقعیت مجازی موجب شده تا میزان علاقه به عکاسی و فیلمبرداریهای 360 درجه بشدت افزایش باید.

دوربینهای 360 درجه مصرفی مانند Theta S و 360fly باعث شدند تا این فناوری به مرحله تجاری‌سازی برسد و بزودی هم غولهای کره‌ای سامسونگ و ال‌جی دوربینهای خودشان بنامهای Gear 360 و 360 Cam را روانه بازار میکنند.

حالا در این بین اگر دوربین 360 درجه گرانقیمت 1500 دلاری که فقط قادر به عکاسیست معرفی شود با چه اقبالی روبرو خواهد شد؟

اگر قیمت را کنار بگذاریم؛ «پانونو» نوع دیگری از دوربینهای 360 درجه است. اول از همه از ظاهر آن شروع میکنیم. این دوربین که از نظر اندازه شبیه میوه گریپ‌فروت است از 36 دوربین ۳ مگاپیکسلی تشکیل شده که همگی آنها به محض زده شدن دکمه شاتر فعال شده و عکس میگیرند.

نرم‌افزاری برای این دوربین طراحی شده که هر ۳۶ عکس را گرفته و با تلفیق آنها یک عکس نهایی تولید میکند. این عکس 108 مگاپیکسلی در فرمت 360 درجه روی اسمارت‌فون یا وب قابل دیدن است.

«پانونو» قادر به فیلمبرداری نیست؛ حتی فیلمهای کاملا معمولی و کوتاه. مدیرعامل و یکی از سازنده‌های این محصول میگوید دلیل این امر توجه ویژه و خاص به هنر عکاسی است.

البته شکی نیست که اضافه کردن امکان فیلمبرداری به این دوربین با چالشهای فنی زیادی روبروست. مهمتر اینکه نرم‌افزار آن باید تغییرات زیاد و پیچیده‌ای داشته باشد.

«پانونو» از ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره داخلی استفاده میکند. هیچ اسلاتی برای اضافه کردن کارت حافظه برای این دوربین تعبیه نشده است.

باتری آن قادر است با هر بار شارژ تا 200 عکس بگیرد.

دوربینهای 360 درجه متعددی در بازار وجود دارند که کیفیت عکس همه آنها پایین است. اما این دوربین عکسهای با کیفیت بالایی میگیرد.

در حقیقت «پانونو» یک دوربین جالب و پر از شگفتی برای عاشقان عکاسی است.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

71253