۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

پهپادهای DHL بسته‌ها را سه برابر سریعتر به مقصد میرسانند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از دیجیتال ترندز، نتایج آزمایشها نشان میدهد که این وسیله جدید از نظر عملکردی بسیار بهتر از اتومبیل بوده است.

برخاست عمود و مهارت آن در نشستن بر روی زمین میتواند موتور را 90 درجه بچرخاند و از نقطه‌ای به نقطه دیگر بصورت مستقیم حرکت کند.

در تستهایی که در کوههای آلپ منطقه باواریا در آلمان صورت گرفت «پارسل‌کوپتر» در عرض تنها ۸ دقیقه به نقطه‌ای که تعیین شده بود رسید. در حالیکه این مسافت با اتومبیل حدود ۳۰ دقیقه زمان میبرد. البته تستها هنوز در حال پی‌گیری است.

مدیر DHL؛ یورگن گردس؛ در اینباره میگوید: ما اولین شرکت در جهان هستیم که قادر است با کمک پهپادها بسته‌ها را به مقصد برساند. بی‌شک به کمک سیستم جدید که امکان بارگیری و تخلیه کاملا خودکار و همچنین امکان بارگیری با حجم بیشتر و مقدار مسافتی که میتواند طی کند را فراهم میکند به سطحی از توانایی فنی رسیدیم که شرایط را برای خدمات رسانی به مناطق دوردست و صعب‌العبور امکان‌پذیر میسازد.

«پارسل‌کوپتر» موفق شد در تستها به ارتفاع 487 متر از سطح زمین برسد و سرعت 64 کیلومتر در ساعت را تجربه کند. وزن این پهپاد حدود 2 کیلوگرم است.

شرکتهای دیگر هم در حال انجام تستهای مربوط به استفاده از پهپادها در سیستم خدمات ‌رسانی خود هستند. شرکتهایی مانند گوگل؛ آمازون؛ فلرتی؛ و شرکت پست استرالیا در حال آزمایش این نوع فناوری هستند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

23315