۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

جهان «های‌تک» در هفت روز

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در دنیای فناوری اتفاقات زیادی در طول هفته می‌افتد. دنیایی که مملو از خبرهای گوناگون است؛ خبرهایی که تعدد آنها باعث میشود تا هیچ کسی نتواند همه آنها را دنبال کند.

آنچه که در زیر مشاهده میکنید برخی از خبرهای مهم هفته در حوزه فناوری است:

 

پوشیدنی

     - در آینده‌ای نزدیک ممکن است برای تایپ کردن متن پیام نیازی به لمس گوشی؛ تبلت یا کیبورد نباشد. وسیله‌ای بنام Tap Strap ساخته شده که در اصل یک کیبورد بلوتوثی پوشیدنی است و قادر است حرکات انگشتان را به ضربه‌های روی کلید تبدیل کند. زمانیکه کاربر روی هر سطحی ضربه وارد کند کار تایپ انجام میشود. سطوح نقش کیبورد مجازی را بازی میکنند.

 

 

بازی تاج و تخت

     - «جورج مارتین» سرانجام بعد از ماهها انتظار فصل جدیدی از سری ششم داستان «بازی تاج و تخت» را در وبسایت شخصیش منتشر کرد. داستان جدید «بادهای زمستان» نام دارد.

 

 

شبکه اجتماعی

     - بیشتر از ۵ سال از پیدایش پدیده اینستاگرام میگذرد و سرانجام شاهد یک ظاهر کاملا جدید از این شبکه محبوب هستیم. در وبسایت رسمی این شبکه عنوان شد که از این به بعد با اینستاگرام متفاوتی روبرو خواهیم بود. شبکه اینستاگرام که متعلق به فیسبوک است حدود دو هفته پیش اعلام کرده بود در حال تست ظاهر جدید است.

 

 

فیسبوک

     - برای اولین بار مارک زاکربرگ درباره اتهاماتی که به کمپانی فیسبوک در خصوص Trending Topics زده میشود صحبت کرد. در پست 309 کلمه‌ای وی که بصورت آنلاین منتشر شد؛ مدیر غول فناوری دنیا بر این مسئله تأکید کرد که باید به همه حق صحبت کردن و شنیده شدن صدایشان داده شود. او گفت این بخش که دوسال از عمرش میگذرد مهمترین اخبار و محبوبترین مکالمات را پوشش میدهد.

 

 

فرمول یک

     - علاقمندان مسابقات فرمول یک بخوبی میدانند که سرنوشت یک مسابقه میتواند در «پیت لین» تغییر کند و راننده‌ای که از همه جلوتر بوده ممکن است در اثر یک اشتباه کوچک در این قسمت مسابقه را ببازد. هر میلی‌ثانیه در این بخش روی نتیجه نهایی تأثیرگذار است. یک تیم پزشکی از بیمارستان دانشگاه ولز تمام کارهایی که در هنگام زایمان نوزاد انجام میشود را با این قسمت حیاتی در فرمول یک مقایسه کردند و دریافتند که شباهت بسیاری بین این دو بخش وجود دارد چون زمان یک فاکتور مهم و حیاتی در نتیجه کار است.

 

 

استارتاپ

     - یک استارتاپ متشکل از دانشجویان دانشگاه نیویورک وسیله‌ای بنام Ephemeral ساخته‌اند که نوع جدیدی از تتو روی پوست است و تا یک سال دوام می‌آورد. امکان پاک کردن آن زودتر از این موعد هم وجود دارد. حدود بیست سال است که این پدیده در زندگی بشر نقش ایفا میکند اما کسی نمیداند که چقدر از عمر محبوبیت آن باقیمانده است.

 

 

جت شخصی

     - مسافت خانه تا محل کارتان چقدر است؟ اگر این مسافت طولانی است و هر روز زمان زیادی طول میکشد تا آنرا طی کنید فکر نمیکنید اگر یک هواپیمای شخصی داشتید شرایط خیلی فرق میکرد؟ اما شاید هلیکوپتر بهتر باشد ولی دو نکته منفی وجود دارد هم هدایت آنها سختتر است و هم اینکه صدای آنها بقدری بلند است که همسایه‌ها را اذیت میکند. اما حالا وسیله‌ای بنام «لیلیوم» ساخته شده که یک جت شخصی است و قادر است بصورت عمودی از زمین بلند شود و مشکلاتی که معمولا در خصوص هلیکوپترها دیده میشود را برطرف کند.

 

 

اپلیکیشن

     - نیاز دارید تا یک لینک را به وبسایتی بفرستید؟ قصد دارید یک تصویر یا GIF به اشتراک بگذارید؟ در بیشتر مواقع افراد اپهای پیام رسان را بمنظور اشتراک‌گذاری چنین فایلهایی ترک میکنند. اما گوگل ایده دیگری دارد؛ آنها راه‌حلی بنام Gboard را پیشنهاد میکنند؛ یک اپ iOS که به کاربران امکان میدهد مستقیما از طریق کیبورد جستجو کنند. وظیفه این اپ مشابه وظایفی است که سایر اپهای کیبوردی طرف سوم انجام میدهند؛ با این تفاوت که آنها فقط امکان جستجوی فایلهای GIF را به کاربر میدهند در حالیکه گوگل امکان هرگونه جستجو را در اختیار کاربرش میگذارد.

 

 

اسناد پاناما

     - افشاگریهایی که بیشتر از یک ماه پیش در خصوص حسابهای مالی و فرار مالیاتی بسیاری از افراد سرشناس دنیا صورت گرفت باعث شد تا این قضیه به یکی از بزرگترین افشاگریهای تاریخ تبدیل شود. اما بنظر میرسد که شرایط از این هم بدتر میشود. بعد از لورفتن اسناد پاناما؛ روز دوشنبه هفته گذشته سازمان ICIJ دیتابیسی را منتشر کرد که در آن بزرگترین بازیگران فرارهای مالیاتی معرفی شده‌اند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

59237