۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

نسل جدید صفحه‌نمایشهای سامسونگ با هدف VR ساخته میشود

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از فون آرنا، این صفحه نمایش 5.5 اینچ سازگار با قابلیت واقعیت مجازی ساخته شده و رزولوشن آن 2160x3840 است.

تراکم پیکسلی این صفحه 806ppi است که چیزی حدود 44.7 درصد بیشتر از تراکمی است که در صفحه‌نمایشهای امروزی دیده میشود.

به گفته متخصصان صفحه جدید کاملا روشن؛ شفاف و واضح است. ولی با اینحال هنوز کارهای بیشتری باید روی آن انجام شود چون تصاویر با سرعت فریم پایینتری اجرا میشود.

فعلا نباید انتظار استفاده از این صفحه نمایش جدید را در محصولات بعدی سامسونگ مانند گلکسی نوت 6 یا گلکسی نوت 7 داشت. اما میتوان حدس زد که زمان معرفی گلکسی نوت 8 از این صفحه نمایش در آن استفاده شده باشد.

اولین چیزی که در مورد آن میتوان گفت نازکتر بودن ضخامت آن نسبت به صفحه نمایشی است که در محصول امسال سامسونگ معرفی میشود. این صفحه نمایش 5.5 اینچی 0.3 اینچ نازکتر از صفحه نمایش 5.8 اینچی محصول بعدی سامسونگ است.

لازم بذکر است که خود سامسونگ هم در این مراسم عنوان کرد که این صفحه نمایش نمونه اولیه است.

مورد دیگری که کره‌ایها در این هفته معرفی کردند صفحه «لایت فیلد» است. با این صفحه زمانیکه کاربر به صفحه گوشی یا تبلت نگاه میکند نوعی عمق در آن قابل مشاهده است.

فناوری دیگری که سامسونگ بکار میگیرد «بایو بلو» (Bio Blue) نام دارد که میزان نور آبی که از صفحه‌های AMOLED منتشر میشود را از 32 درصد به 6 درصد کاهش میدهد.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

28134