۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

استفاده از فناوری برای حمایت از کوسه‌های سفید

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از دیجیتال ترندز، این عکاس خوب میداند که بهتر است گاهی از کارهای روتین خود فاصله بگیرد و به دنبال پروژه‌های شخصی‌اش برود.

یکی از این پروژه‌ها محبوس شدن در یک قفس در زیر آب در سواحل آفریقای جنوبیست. اما هدف او چیست؟ هدف عکاسی از کوسه‌های سفید است.

وی در این راه با چالشهای تکنیکی زیادی روبرو بود. او باید از تجارب استودیویی خودش برای یک تجربه کاملا متفاوت و جدید استفاده میکرد.

بهمین منظور مولر شروع به ساخت یک دستگاه خاص برای ایجاد نور و روشنایی در زیر آب کرد. پتنت اختراع این دستگاه بنام وی ثبت شده است.

او با استفاده از روشنایی در زیر آب قادر بود تا محیط را بخوبی کنترل کند و درام و احساس را به صحنه اضافه کند.

مولر ادعا میکند که وسیله جدید او قدرتمندترین سیستم فلش در زیر آب است که تابحال ساخته شده؛ او همچنین گفت وقتی دیدیم که کوسه‌ها هیچ توجهی به این سیستم و نور تولید شده نمیکنند نفس راحتی کشیدیم.

برای اینکار از یک دوربین دیجیتال Phase One XF IQ3 با سنسور 80 مگاپیکسلی استفاده شد. این دوربین که در یک محفظه بسته بطور کامل مراقبت میشد جزئیاتی را از خود نشان داد که توسط هیچ سیستم دیگری قابل اجرا نیست.

بین عکسهایی که وی گرفته با سایر عکسهایی که از کوسه‌ها گرفته شده میتوان تفاوت را بخوبی احساس کرد.

میتوان با نگاه کردن مستقیم به چشم این جانور به زخمهایی که خورده و جراحاتی که روی صورتش وجود دارد پی برد.

کوسه سفید جزء ترسناک‌ترین گونه‌های جانوری است که براحتی طعمه‌اش را میکشد.

اما بشر همیشه به عکاسی از این موجود علاقه داشته است. ولی مولر میگوید هدف او از این کار بیان سمت دیگر داستان است اینکه این جانور دریایی یک هیولا نیست بلکه خود او هم یک قربانیست.

وی کتابی از این عکسها تهیه کرده و امیدوار است که بتواند پیامش را به گوش جهانیان برساند.

برای دیدن عکسهای مولر یا به وبسایت وی به آدرس http://www.mullerphoto.com مراجعه کنید یا اینکه او را در اینستاگرام شخصی‌اش به آدرس https://www.instagram.com/michaelmuller7 دنبال کنید.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

53761