۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

کمک فناوری و ارتباطات به کاهش حوادث هوایی

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از انگجت، شرکت گوگو در زمینه ارائه سرویس وای‌فای در داخل هواپیما و در هنگام پرواز تخصص دارد. شرکت آی‌بی‌ام با خرید کمپانی  Weather‌به مبلغ ۲ میلیارد دلار قصد دارد با کمک ارتباط اینترنتی Gogo به خلبانان هواپیما کمک کند تا در شرایط سخت نیز قادر باشند براحتی هواپیما را کنترل کنند.

به گفته مدیر عامل شرکت Weather ایده این طرح بسیار ساده است: همان کاری که Waze برای خودروها انجام میدهد ما برای هواپیماها انجام میدهیم.

زمانیکه دستگاههای ضبط هواپیما اطلاعات آسمانهای پرچاله را ثبت میکند این اطلاعات از طریق ارتباط Gogo به آی‌بی‌ام  و واتسون آپلود میشود.

سپس واتسون این اطلاعات را با داده‌های آب و هوایی شرکت Weather مورد بررسی قرار میدهد و در صورت نیاز به سایر هواپیماهایی که در همان مسیر در حرکت هستند هشدا ر میدهد تا مسیرشان را تغییر دهند.

در سیستم فعلی خلبان هواپیمایی که به شرایط سخت برخورد کرده به بخش کنترل ترافیک هوایی هشدار میدهد تا آنها سایر هواپیماها را باخبر کنند.

آنطور که آی‌بی‌ام و Weather اظهار میکنند شرایط هوایی سخت و ناپایدار سالانه حدود 100 میلیون دلار هزینه روی دست این شرکتها میگذارد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

79473