۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

خودروی جدید آستون مارتین سریعتر از سریعترین خودروی دنیا

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، بوگاتی این افتخار را با Veyron بخود اختصاص داده و حالا در مدل جدید این کمپانی یعنی مدل Bugatti Chiron هم شاهد همین اتفاق هستیم.

شرکت آستین مارتین اما درحال کار بر روی یک مدل جدید کاملا کمیاب؛ بسیار گران و در عین حال سریعترین خودرویی است که دنیا تابحال به خود دیده است.

این خودرو با نامهای رمز AM-RB 001 و «پروژه نبولا» نتیجه همکاری آستون مارتین و ردبول است. «آدریان نیووی» طراح افسانه‌ای فرمول یک در تولید این خودرو دست دارد.

در جریان مسابقات گراندپری موناکو اطلاعات و جزئیات بیشتری از «پروژه نبولا» آشکار شد. «اندی پالمر» مدیرعامل آستون مارتین هم در این برنامه حضور داشت.

طبق اخبار منتشره فقط 99 دستگاه خودروی AM-RB 001 تولید میشود یعنی اینکه براستی با یک خودروی کاملا کمیاب و نادر روبرو خواهیم بود.

از طرف دیگر بوگاتی تصمیم دارد حدود 500 دستگاه از مدل Chiron را تولید کند.

البته منتظر تماشای این خودرو در نمایشگاههای اتومبیل شهر خود نباشید چون مدل جدید آستون مارتین فقط در مناطق خاصی از اروپا و خاورمیانه فروخته خواهد شد.

نبولا یک خودروی هایبریدی فوق سبک است. این مدل فقط با یک هدف طراحی و تولید شده است: سرعت. با اینکه آستون مارتین هنوز هیچ اطلاعاتی درباره قیمت این خودروی فوق‌سریع اعلام نکرده اما انتظار میرود که قیمت آن معادل ۵ میلیون دلار باشد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

83603