۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

پشت‌پرده شکل جدید سیستم‌عامل ساعت هوشمند اپل

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از بیزنس اینسایدر، کاربران پاییز امسال یک آپدیت رایگان برای WatchOS 3 دریافت میکنند که اینترفیس این گجت را کاملا دگرگون میکند.

بعنوان مثال اپل این امکان را به اپهای ساعت میدهد که در پس‌زمینه آپدیت شوند؛ همچنین یک مرکز کنترل جدید و یک قسمت تازه بنام “app dock” به این پلتفرم اضافه میشود.

بطور خلاصه بعد از گذشت یکسال اپل به این نتیجه رسیده که اینترفیس ساعتهای هوشمند را کاربردی‌تر کند.

اینطور بنظر میرسد که اپل به این دلیل نسخه اولیه نرم‌افزار ساعتهای هوشمند را محدود کرده چون مدیران این شرکت بیم آن را داشتند که باتری این گجت نتواند یک روز کامل دوام بیاورد.

«کریگ فدریگی» قائم مقام ارشد بخش نرم‌افزار کمپانی اپل در یک مصاحبه علل این تصمیم را بیان کرد:

وقتی برای اولین بار قصد انتشار WatchOS را داشتیم نمیدانستیم که مردم به چه شکلی از این ساعتها استفاده خواهند کرد به همین دلیل سعی کردیم خیلی محتاطانه عمل کنیم. مطمئن نبودیم که مردم نسبت به باتری آن چه نظری خواهند داشت. تمام تلاش ما بر این بود تا ساعتی بسازیم که باتری آن یک روز کامل را دوام بیاورد و کاربر هنگام شب بتواند آنرا مجددا شارژ کند.

اپل بارها تأکید کرد که عمر باتری این ساعت در اولویت برنامه‌های آنها قرار دارد.

خیلی از کاربران بعد از استفاده از ساعت هوشمند اپل اذعان کردند که باتری این گجت خوب عمل میکند و رضایت آنها را جلب کرده است. شاید این باتری عالی نباشد ولی در حد خودش خوب عمل میکند.

مطمئنا این باتری میتواند با یک بار شارژ تمام روز به کاربر سرویس بدهد.

«فدریگی» اضافه میکند: به این نتیجه رسیدیم که میتوانیم آپدیتها را در پس‌زمینه انجام دهیم. وقتی آپدیت در پس‌زمینه انجام شود یعنی اینکه کاربر به محض بالا بردن دستش میتواند هرگونه اطلاعات مانند وضعیت آب و هوا و یا توییت دوستانش را ببیند.

این مسئله باعث میشود تا ساعت اپل انعطاف کاملی داشته باشد و تمام تلاش کمپانی هم در همین راستا صورت گرفته است:

نکته دیگر آنست که وقتی یک چیز کاملا جدید و نو مانند ساعت مچی درست میکنید باید با آن زندگی کنید تا بخوبی با ماهیت وجودی آن آشنا شوید. آنوقت میتوانید مشکلات اساسی را شناسایی و به دنبال راه حل برایشان باشید. به این ترتیب بود که متوجه شدیم استفاده از این ساعت فقط در یک نگاه مختصر خلاصه میشود.

چون اگر قرار باشد وقتی منتظر دوستان هستید دائما دست خود را بالا بیاورید و به ساعت نگاه کنید و با آن کار کنید بعد از مدت کوتاهی احساس خستگی میکنید پس بهتر است این کار را به شکل دیگری انجام داد.

ما با تمام دقت این مسائل را درنظر گرفتیم و تصمیم گرفتیم تا کار را تمام کنیم؛ انتها به انتها و  آنهم در ۲ ثانیه.

البته موارد دیگری مانند سرعت و طول عمر باتری هم با آپدیت جدید بهینه میشود. اتفاقات مهم و بزرگ بعدی پاییز امسال رخ میدهد یعنی زمانیکه اپل دومین نسخه Apple Watch را معرفی کند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

77445