۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

ساخت هواپیمایی به اندازه زمین فوتبال

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از بیزنس‌اینسایدر، این هواپیما توسط «پل آلن» یکی از بنیانگذاران مایکروسافت در حال انجام است. وقتی کار ساخت آن به اتمام برسد « استراتولانچ» بزرگتر از هر هواپیمایی است که شرکتهای دیگر میسازند.

به گفته «کریستین داونپورت» از واشنگتن‌پست؛ این هواپیما بطرز اعجاب‌انگیزی بزرگ است: طول بالهای آن از طول زمین فوتبال بیشتر است. برای فرود آن ۲۸ چرخ تعبیه شده است. زمان بارگیری؛ وزن آن به 589 تن میرسد.

از همه مهمتر اینکه برای حرکت این هواپیما از ۶ موتور 747 استفاده شده است.

خبر ساخت این غول‌پیکر سال 2011 توسط خود «آلن» اعلام شد؛ آن زمان وی گفت که ایده ساخت این هواپیما  فراتر از جاه‌طلبیهای زمینی است.

هدف از ساخت آن امکان حمل یک موشک به ارتفاع 35 هزار پایی است. اگر این اتفاق بیافتد آنگاه میتوان موشک را از آسمان به سمت فضا پرتاب کرد.

«آلن» میگوید وقتی دسترسی به فضا به یک امر عادی و روزمره تبدیل میشود نوآوری در مسیری شتاب میگیرد که از مخیله انسانها خارج است. این مسئله درباره همه پلتفرمهای جدید صدق میکند. وقتی چیزی به آسانی در دسترس باشد؛ ساده و مقرون به‌صرفه باشد مطمئنا کارآفرینان و متفکرین زیادی را جذب خود میکند و آن زمان میتوان انتظار شکل‌گیری مفهومهای جدید را داشت.

تا به امروز تاریخی برای اولین پرواز این هواپیما اعلام نشده و به گفته واشنگتن‌پست قبل از آنکه شاهد پرواز آن در آسمانها باشیم باید تستهای زمینی‌اش را با موفقیت پشت سر بگذارد.

یکی از نزدیکان «آلن» گفته که حتما تا پایان دهه جاری شاهد پرواز این هواپیما خواهیم بود.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

47525