۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

اف‌بی‌آی ابزار هک Tor را مخفی نگه میدارد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از انگجت، پس از اینکه اف‌بی‌آی موفق شد با هک Playpen و دستگیری حدود 1500 کاربر این شبکه در خصوص کودک آزاری؛ این سیستم را متلاشی کند حالا میخواهد با محرمانه کردن حفره‌های امنیتی مرورگر Tor از فاش شدن آن جلوگیری کند.

ماه گذشته شرکت موزیلا که بیشتر کدهای مرورگر Tor بر مبنای کدهای آن است از اف‌بی‌آی درخواست کرد تا در خصوص درزهای امنیتی این مرورگر که منجر شد تا مأموران اف‌بی‌آی با نصب بدافزارهای مسیریاب خود روی کامپیوترهای کاربران موفق به شناسایی آنها شوند به این شرکت کمک کند.

این تقاضا در ابتدا توسط یک قاضی در ایالت واشنگتن تأیید شد اما بلافاصله تشخیص داد که منتشر کردن این اطلاعات برخلاف امنیت ملی آمریکاست و به همین دلیل این شکایت را رد کرد.

وکلای دولت در بیانیه خود اعلام کرده‌اند که اف‌بی‌آی بخشهایی از این ابزار به همراه درزهای امنیتی و برخی از جنبه‌های کاری آنرا با استناد به راهنمای طبقه‌بندی اطلاعات امنیت ملی مربوط به اف‌بی‌آی در دسته اسناد محرمانه قرار داده است.

اگر اف‌بی‌آی در طبقه‌بندی کردن این ابزار موفق شود راهی برای اثبات اینکه مدارک آنها در خصوص جرمهای این 1500 کاربر از طریق روشهای قانونی بدست آمده وجود نخواهد داشت.

البته بدلیل وجود یک راه گریز که در بخشی از قانون مرتبط با این موارد آمده آنگاه تیم دفاع میتواند به برخی از موارد محرمانه دسترسی یابد و از آنها در دادگاه استفاده کند ولی در حال حاضر هیچ چیزی قطعی و تضمین شده نیست.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

74581