۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

عزم دانشگاه MIT برای مبارزه قطعی با امراض گوناگون

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از انگجت، در سالهای اخیر شاهد همکاریهای بسیار زیادی بین کمپانیهای مختلف بوده‌ایم. تحقیقات پزشکی بشدت به روباتیک و دیگر فناوریها وابسته است؛ در حالیکه مهندسان کامپیوتر در حال ساخت یک شبکه عصبی هستند که در حقیقت یک کپی از مغز انسان است.

حالا محققان MIT با حضور چند شخصیت برتر دنیا نامه‌ای را بنام “همگرایی: آینده بهداشت و سلامت” به امضاء رسانده‌اند تا به موجب آن دولت فدرال آمریکا؛ آکادمی؛ دانشگاه و صنعت را مجاب به سرمایه‌گذاری مشترک و همکاریهای نزدیکتر از گذشته کنند.

این نامه به سه بخش عمده توجه ویژه دارد: اختلالات مغزی؛ بیماریهای عفونی و مطالعه بر روی سرطان. محققان این سه حوزه باید همکاری بسیار نزدیکی با دانشمندان و مهندسانی داشته باشند که روی تصویربرداری؛ فناوری نانو؛ مهندسی احیائی مانند کاشت بافت یا پروتز و همچنین فناوری اطلاعات مشغول به فعالیت هستند.

بعنوان مثال ساخت اندام مصنوعی به متخصص چاپ سه‌بعدی نیاز دارد چیزی که یک محقق مسائل پزشکی به آن اشراف ندارد.

در این راستا در این نامه چند پیشنهاد برای تغییر نحوه تعامل دولت و استخدام محققان و متخصصان در پروژه‌های مختلف صورت گرفته تا بتواند کارایی بیشتری داشته باشد.

دولت نه تنها باید همکاری بیشتری با سایرین داشته باشد بلکه باید سرمایه مورد نیاز را نیز فراهم کند.

علوم همگرا در بسیاری از موارد مانند فناوری نانو و احیای بافتهای بدن پیشرفتهای عمده‌ای را به چشم دیده و این همکاری باید بیشتر از گذشته صورت گیرد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

34441