۱۴۰۳ جمعه ۲۰ مهر

استایلوس جدید اپل از سسنورهای تاچ استفاده میکند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از فون‌آرنا، سال گذشته شاهد معرفی قلم استایلوس توسط اپل بودیم؛ این قلم به کاربران آیپدپرو اجازه میدهد تا بصورت حرفه‌ای از این ابزار برای طراحی و نوشتن استفاده کنند.

اخیرا یک پتنت جدید منتشر شده که در سال 2014 توسط کوپرتینو به ثبت رسیده است. در توضیحات آن؛ استایلوسی معرفی شده که در تمام طول آن از سنسورهای لمسی استفاده شده است.

شاید کمی عجیب باشد که برای کار با این قلم روی قسمتهای مختلف آن ضربه زد اما اپل واقعا چنین هدفی را دنبال نمیکند.

طبق چیزی که در پتنت دیده میشود؛ اپل میخواهد با استفاده از این سنسورها نوع به دست گرفتن قلم و فشار روی قسمتهای مختلف آن توسط کاربر را خوانده و ذخیره کند. همچنین نحوه چرخاندن قلم در دست یکی دیگر از این اهداف است که به نرم‌افزار روی آیپد کمک میکند تا بر اساس هرکدام از این حرکات عکس‌العمل مربوط به آن را از خود نشان دهد.

اگر این پتنت در دنیای واقعی پیاده شود برای کاربران امکانات جالب و هیجان‌انگیزی فراهم میکند. همچنین پیش از این شنیده شده که استایلوس جدید اپل از نوک قابل تعویض و یک پاک‌کن استفاده میکند.

همچنین با استناد به یک پتنت دیگر؛ آیفون میتواند تشخیص دهد که کاربر با کدام دست گوشی را در دست گرفته؛ این پتنت نیاز به خواندن دقیق و بسیار سریع شرایط و استفاده از سنسورهای لمسی را در اولویت قرار داده است.

همچنین دستگاه باید بدرستی انگشت شست کاربر را دنبال کند تا درک درست و مناسبی از نحوه کار با UI داشته باشد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

13068