۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

سنگینترین پردازش های جهان تنها با سرورهای ایسوس

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS،  در مبحث سرور و پردازشهای حجیم، دو مقوله قدرت پردازش و مصرف بهینه با ایجاد دو کلاس متفاوت؛ بسیار مورد توجه هستند.

سرورهای سری E8 و مادربردهای سرور سری Z10 ایسوس با بهره‌مندی از پردازنده‌های قدرتمند اینتل، برای رسیدن به بالاترین قدرت پردازشی تولید شده‌اند و توانسته‌اند خود را در قلب دیتا سنترهای بزرگ جای دهند. آخرین سری سرورهای سری E8 و مادربردهای سری Z10 ایسوس بمنظور بالابردن راندمان، دوام و مصرف بهینه از بهترین قطعات الکترونیکی استفاده کرده و برای خنک‌سازی هم از راهکارهای ابتکاری ایسوس بهره میبرند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

 

طراحی بهینه، جریان هوای مستقیم و بالاترین سطح خنک کنندگی

ایسوس برای سرورهای سری E8 و مادربردهای سرور سری Z10، طراحی خاص را به منظور بهترین تبادل حرارت سرور با میحط داشته که مجموع ابداعات آن در تولید مادربردهای سرور، بهترین خنک سازی را برای کل سیستم به ارمغان می‌آورد. به طور مثال طراحی و جهت موازی رمها با هیت سینکها و فن های CPU بگونه‌ای است که جریان هوا به راحتی و با کمترین میزان مقاومت نسبت به سایر برندها در مدلهای rack-mounted همراه است.

کارایی بالا، ساخته شده بر اساس دوام

سرور ها و مادربردهای مخصوص سرور ایسوس، با آخرین استانداردهای دوام، طراحی و تولید میشوند. قطعات به کارگرفته در آنها مانند خازنهای جامد ژاپنی 12K میتوانند تا 12،000 ساعت در دمای 105 درجه سانتیگراد به کار خود ادامه داده بدون آنکه سیستم دچار مشکل شود. این در حالی است که در دمای 65 درجه طول عمر این قطعات تا 1.2 میلیون ساعت میرسد!! علاوه بر آن مانند مادربردهای معروف ایسوس، رده سرور نیز از فناوریهایی نظیر +DIGI و EPU به منظور افزایش بهره‌وری و مدیریت مصرف انرژی بکار گرفته شده است.

 

توسعه‌پذیری انعطاف‌پذیر و سازگاری تمام‌عیار

سرورها و مادربردهای سرور ایسوس بگونه ای طراحی شده‌اند که با جدیدترین راهکارهای ذخیره‌سازی و دستیابی به داده سازگارند. همچنین ایسوس با اضافه کردن کارت PIKE یا Proprietary I/O Kit Expansion امکان استفاده از آخرین و بالاترین سرعت ذخیره‌سازی با رابط PCI-E 3.0 را در مادربردهای خود مهیا کرده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

70761