۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

پروژه مشترک اینتل و بی‌ام‌و برای تولید خودروی خودران

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از انگجت، حالا بی‌ام‌و اعلام کرده برای رسیدن به آن نقطه با شرکت اینتل و همچنین کمپانی Mobileye که در زمینه بینش و حس کامپیوتری تخصص دارد برای رسیدن به پلتفرم مورد نیاز برای اهدافش همکاری میکند.

اما چیزی که این سه کمپانی روی آن کار میکنند بی‌ام‌و را راضی نمیکند. اینطور بنظر میرسد که ایده اصلی؛ ساخت یک پلتفرم باز برای این صنعت است که به سایر سازندگان خودرو در تلاش برای ساخت اینگونه وسایل نقلیه کمک میکند.

از نقطه‌نظر فناوری؛ دو کمپانی اینتل و Mobileye تجارب خود در زمینه یادگیری ماشین و فناوری کامپیوتر را به همراه می‌آورند و این در حالیست که اینتل طی چند سال گذشته مشغول مطالعه بر روی فناوری خودروهای خودران است.

درنهایت این کمپانیها قصد دارند تا این صنعت را رو به جلو ببرند و به نقطه‌ای برسانند که نیازی به چشمها و ذهنهای سرنشینان نباشد. یعنی اینکه سرنشین خودرو نیازی به گرفتن فرمان در دست؛ توجه به جاده و یا هر چیز دیگری که در تجربه رانندگی فعلی رانندگان را به خود مشغول میکند نداشته باشد.

هرسه کمپانی متعهد شده‌اند تا تمام تلاش خود را در جهت پیاده‌سازی اهدافشان تا سال 2021 بکار بگیرند. اما هر سه آنها خیلی در مورد این اهداف صحبت نمیکنند.

در ابتدا این شرکا یک خودوری خودران را که نمونه اولیه بسیار پیشرفته است آزمایش میکنند. اینکه این نمونه اولیه چیست مشخص نیست اما بنظر میرسد که رسیدن به این اطلاعات کمتر از زمانی که فکر میکنیم محقق میشود.

قرار است تا سال 2017؛ این سه کمپانی خودروهایی را روانه خیابانها کنند که مسافتهای طولانی‌تری را نسبت به مدلهای فعلی طی میکنند. 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

24351