۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

سیسکو در صنعت IoT پیشتازی میکند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از دیجیتال ترندز،  با سرعت گرفتن اینترنت اشیاء تا یک دهه آینده بیشتر کارهایی که در این زمینه انجام خواهد شد به بخش زیرساخت مربوط است.

شبکه‌های باسیم؛ بی‌سیم و سیتسمهایی که بطور پیوسته در حال پایش حجم عظیم اطلاعات دریافتی از اشیاء متصل هستند از اهمیت فوق‌العاده زیادی در دنیای IoT برخوردار خواهند بود.

سه کمپانی آمریکایی در رأس شرکتهایی هستند که بک‌بن IoT آینده را میسازند. این سه شرکت به گفته بیزینس اینسایدر؛ شرکتهای سیسکو؛ جنرال الکتریکس و ورایزون هستند.

خیلی از کاربردهای مصرفی و خانگی IoT از طریق بلوتوث و ارتباطات وای‌فای انجام میشود اما وقتی صحبت از استفاده از این فناوری در سطح سازمانهای بزرگ و دولتی میشود به سیستمهای پیشرفته‌تر و بزرگتری نیاز است بویژه شبکه‌هایی مانند LoRa که در بعد وسیعتر کار میکنند.

بخش سخت‌افزار سیسکو کلیدیترین بخش کسب و کار این شرکت است؛ از طرفی ورایزون با تعداد مشترکان بسیار زیادی که در آمریکا دارد موفق شده تا از هر اپراتور دیگری بهتر عمل کند و بیشترین تعداد مشترکان را بخود اختصاص دهد.

آنها در حال حاضر در زمینه توسعه فناوری 5G ‌که چیزی بین 30 تا 50 بار سریعتر از 4G است تحقیق و مطالعه میکنند.

جنرال الکتریکس هم بتازگی فعالیتهای خود در بخش هوش مصنوعی را گسترش داده و با اپلیکیشنهای ابری Predix بشدت در حوزه IoT مشغول به فعالیت است.

به گزارش بیزنس اینسایدر؛ بخش صنعت؛ بزرگترین متقاضی IoT در جهت کاهش هزینه‌ها؛ افزایش بهره‌وری و توسعه بازار عرضه و تقاضاست. پیش بینی میشود تا 5 سال آینده ارزش این بازار به بیش از 6 تریلیون دلار برسد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

21914