۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

«کلاه هوشمند دوچرخه‌سواری» امنیت سرنشین را تضمین میکند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، مهم نیست که از دوچرخه برای چه منظوری استفاده میکنید: رفتن به محل کار؛ یا فقط لذت بردن از عبور از مناظر زیبا. اما در همه این موارد ایمنی بیشترین اهمیت را دارد.

با توجه به اینکه محصولات هر روز هوشمندتر میشوند همواره جا برای بهینه‌شدن هست بویژه اگر در زمینه ایمنی باشد.

این پروژه روی کیک‌استارتر مطرح شد و با 30 هزار دلار تاکنون توانسته سه برابر بیشتر از حدی که مدنظر بوده را بعنوان سرمایه جذب کند.

این کلاههای ایمنی هوشمند توسط شرکت Brooklyness وارد بازار شده است. در قسمت عقب و جلوی این کلاه از دوربینهایی استفاده میشود که قادرند تمام محیط اطراف را اسکن کند.

الگوریتم ویژه‌ای که برای این کلاه نوشته شده اطلاعات دریافتی را تفسیر کرده و برای کاربر ارسال میکند. یک نور در زیر لبه کلاه به دوچرخه‌سوار میگوید که چه زمانی یک خودرو از پشت به وی نزدیک میشود یا اینکه چه زمانی یک وسیله نقلیه وارد منطقه کور وی میشود.

سنسورهای رفتاری یا ادایی با خواندن هرگونه حرکت؛ اعلان کننده‌‌ها را فعال میکنند. زمانیکه دست به علامت دور زدن یا پیچیدن به حرکت در می‌آید چشمک‌زنهای راست یا چپ در پشت و جلوی کلاه فعال میشوند و با کسانیکه در اطراف وی هستند ارتباط برقرار میکنند.

شتاب‌سنجی که در داخل کلاه تعبیه شده؛ هرگونه کاهش سرعت را شناسایی کرده و یک چراغ ترمز قرمز رنگ را در پشت کلاه فعال میکند.

اپلیکیشن «کلاسون» تمام دستورات ناوبری را دریافت میکند بدون آنکه نیازی باشد تا دوچرخه‌سوار لحظه‌ای چشم خود را از روی جاده بردارد.

گوشی کاربر اطلاعات را به کلاه میفرستد و چراغهای جهت‌دهی که در لبه کلاه قرار دارند به وی راه را نشان میدهند.

قیمت این کلاه با تمام قابلیتهای آن 150 دلار است و از آوریل 2017 وارد بازار میشود.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

69313