۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

مرورگر اپرا به قیمت 600 میلیون دلار به چینیها واگذار شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از دیجیتال ترندز، خریداران چینی علاوه بر اینکه بشدت دنبال استفاده از نام این کمپانی هستند در کنار آن نگاه خاص و ویژه‌ای به بخش کسب و کار مرورگر اپرا؛ اپهای حریم شخصی و همچنین اپهای کارایی دارند.

البته این شرکت نروژی بخش مصرف‌کننده خود شامل اپها و گیمهای اپرا و همچنین بخش تلویزیون اپرا را حفظ میکند. در این بخش حدود 560 نفر مشغول بکار هستند اما اینکه برای سایر 1109 کارمند این کمپانی که در بخشهای دیگر مشغول به فعالیت بودند چه اتفاقی می‌افتد خبری در دست نیست.

این قرارداد در ماه فوریه نتوانست تأییدیه‌های لازم را کسب کند و بهمین دلیل انجام آن به تعویق افتاد.

مدیرعامل اپرا در خصوص قرارداد جدید میگوید: مطمئن هستم تصمیم درستی گرفتیم و همه کارمندان و سهامداران این کمپانی از آن خشنود خواهند بود.

فروش بخش اعظم این کمپانی در ابتدا به تصویب هیأت مدیره اپرا رسید و حالا آنها 18 ماه فرصت دارند تا برای خود نام جدیدی دست و پا کنند.

بخش بیشتر درآمد 616 میلیون دلاری این شرکت از Opera TV بدست می‌آید.

بگفته مدیر اپرا فقط یک چهارم این کمپانی به قیمت 600 میلیون دلار فروخته میشود که میتواند خبر بسیار خوبی برای سهامداران باشد.

اپرا با 1.9 درصد سهم از بازار مرورگرهای دسکتاپ مقام پنجم را در دنیا بخود اختصاص داده است اما در زمینه مرورگرهای موبایل این مقدار به رقم قابل توجه 10درصد میرسد.

معلوم نیست که مالکان جدید همان روش سابق را پیش میگیرند یا اینکه تغییرات جدیدی در راه خواهد بود.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

85512