۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

نامه‌ای که آبروی تسلا و ایلان ماسک را حفظ کرد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از دیجیتال ترندز، یکی از مالکان مدل S تسلا در نامه‌ای که برای این کمپانی نوشته برای آنها توضیح داده که چگونه سیستم AEB این شرکت توانست جان یک عابر پیاده در واشنگتن را نجات دهد.

وی در تشریح این قضیه میگوید: حوالی ساعت 10:30 شب بود که در خیابان صدای آژیر شنیدم. در تلاش بودم تا ببینم این صدا از پشت سرم می‌آید یا از کنار. در همین حین که میخواستم محل آژیر را تشخیص دهم ناگهان فردی که لباس سیاه به تن داشت جلوی ماشین من قرار گرفت.

خودرو شروع به آژیر کشیدن و پیامهای هشدار داد و بطور خودکار و بدون اینکه من دخالتی در آن داشته باشم سیستم ترمز خودرو فعال شد و درست در فاصله چند سانتیمتری آن فرد متوقف شد.

وی ادامه میدهد: در مدت اخیر اخبار زیاد خوبی درباره سیستم جدید تسلا نمیشنویم یا نمیخوانیم و همه سعی دارند تا از این کمپانی انتقاد کنند و تلاشهای آنها را زیر سئوال ببرند.

به همین دلیل فکر کردم که واجب است تا این داستان برای دیگران بازگو شود تا دید آنها نسبت به این کمپانی خدشه‌دار نشود.

متأسفانه اخبار اینچنینی در جراید منتشر نمیشود و کسی از آنها مطلع نمیشود.

تسلا بعد از دریافت این نامه؛ لاگ خودروی مذکور را دانلود و بررسی کرد و صحت گفته‌های مالک را تأیید کرد.

گفتن این نکته الزامی است که سیستم اتوپایلوت حتی در حالتیکه فعال نباشد هم سیستم AEB کار خود را انجام میدهد.

برغم انتقادات شدیدی که در چند وقت اخیر از این کمپانی شده؛ ایلان ماسک اظهار داشت که هیچ برنامه‌ای برای متوقف کردن و از کار انداختن سیستم اتوپایلوت ندارد. وی ادامه داد که نرم‌افزار ما هر روز درحال بهتر شدن است اما تا زمانیکه نسبت به یک راننده معمولی ۱۰ برابر ایمنتر نباشد همچنان نسخه بتا خواهد بود.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

33432