۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۹ مهر

میانگین تقاضای باج افزارها از قربانیان خود چقدر است

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از شرکت ایمن رایانه پندار نماینده انحصاری ضدویروس پاندا، این رقم تقریبا دو برابر قبل است و متوسط باج درخواستی توسط مهاجمان نیز به بیش از دو برابر افزایش یافته است یعنی: 679 دلار آمریکا در برابر 294دلار در سال 2015.

تمام باج افزارهای سال 2016 بجز یک نسخه، از الگوریتمهای رمزنگاری استفاده میکنند. درحالیکه تنها 80% باج افزارها در سال 2015 اینگونه بوده‌اند.

ایالات متحده با 31% همچنان در صدر بیشترین آلودگی توسط ransomwareهاست. پس از آن  ایتالیا، ژاپن، هلند، آلمان، انگلستان، کانادا، بلژیک، هند و استرالیا در رتبه‌های بعدی هستند.

بر طبق این آمارها، 57% از کل کاربران قربانی باج افزارها شده‌اند.  در بین سازمانها و شرکتهای تجاری بیشترین آلودگی مربوط به بخش خدمات با 38 درصد، بخش تولید با 17 درصد و بخش امور مالی، بیمه ای، املاک و مستغلات و مدیریت عمومی با 10 درصد بوده است.

راهکارهای مقابله با باج افزارها:

1 - همیشه نرم افزار امنیتی، سیستم عامل، و نرم افزارهای کلیدی خود را بروز نگه دارید.

2 - هر گونه ایمیل مشکوک بخصوص اگر حاوی لینک و فایلهای ضمیمه هستند را حذف کنید. فقط ایمیلهایی که مطمئن هستید واقعی هستند و از منبع مطمئنی ارسال شده‌اند را باز کنید.

3 - از اطلاعات مهم خود دو نسخه پشتیبان backup تهیه نموده، یکی را درون شبکه و یکی را خارج از شبکه (سیستم) نگهداری کنید.

4 - یک رویکرد (استراتژی) چند لایه ای برای امنیت اتخاذ کنید. صرفا به یک ابزار امنیتی اکتفا نکنید.

5 - از نرم‌افزارهای پیش‌یابی و انسداد حملات سایبری استفاده کنید. نرم‌افزاری مانند Adaptive Defense میتواند خیال شما را از هر جهت راحت کند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

97269